کد خبر: ۴۰۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
روز دویست‌وشصتم؛
تداوم حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و افزایش فرار صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش ملیت به نقل از مهر، همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بعد از گذشت بیش از هشت ماه، صهیونیست‌ها معتقدند که پیروزی کامل علیه حماس وجود ندارد.

حملات پهپادی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه غزه

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که بمباران منطقه مصبح واقع در شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

علاوه بر این، حملات پهپادی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در شمال شهر رفح چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

همچنین رسانه‌های محلی از وقوع درگیری‌های شدید و حملات توپخانه ای سنگین نزدیک بازار الحلال و محله قشطه واقع در جنوب رفح خبر دادند.

این رسانه‌ها اضافه کردند که از محور محله تل السلطان واقع در غرب شهر رفح صدای تیراندازی‌های گسترده به گوش رسیده است.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که نظامیان صهیونیست خانه‌های مسکونی در مرکز شهر رفح و غرب آن را با خاک یکسان کردند.

بمباران نوار غزه و حملات پهپادی علیه غیرنظامیان

تخریب بیش از ۷۶ درصد از مدارس نوار غزه

از سوی دیگر آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) نسبت به اوضاع فاجعه بار مدارس نوار غزه هشدار داد.

به گزارش شبکه الجزیره، آن روا تاکید کرد که ۷۶ درصد از مدارس نوار غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند.

در گزارش این آژانس بین المللی آمده است که ۷۶ درصد از این مدارس به بازسازی برای استفاده مجدد از آنها نیاز دارند.

آنروا تصریح کرد که آموزش یکی از حقوق اساسی انسان‌ها به شمار می‌رود و باید هر چه سریع‌تر در نوار غزه آتش بس اعلام شود.

صهیونیست‌ها ترجیح می‌دهند از اراضی اشغالی فرار کنند

این در حالی است که یک روزنامه انگلیسی زبان از تشدید مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین، روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از یک تاجر صهیونیست در حیفای اشغالی نوشت که برخی از مشتریان قدیمی وی ترجیح می‌دهند اراضی اشغالی را ترک کنند.

این تاجر صهیونیست اضافه کرد که صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی ترجیح می‌دهند به دلیل فشارهای وارد آمده ناشی از جنگ کنونی در این منطقه به همراه خانواده‌هایشان، اراضی اشغالی را ترک کنند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی به افزایش بی سابقه درخواست‌های شهرک نشینان صهیونیست برای دریافت تابعیت‌های خارجی اذعان کرده بودند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که شاهد افزایش بی سابقه درخواست صهیونیست‌های آلمانی برای دریافت تابعیت آلمانی هستند.

این اقدام صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی در سایه ناامن شدن این منطقه برای آنها با هدف مهاجرت به کشورهای دیگر انجام می‌شود.

بمباران نوار غزه و حملات پهپادی علیه غیرنظامیان

در زمینه تشدید روند مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی به موازات تداوم جنگ و فقدان احساس امنیت میان صهیونیست‌ها پیش از این وب سایت عبری «زمان اسرائیل» در گزارشی اعلام کرد که تعداد صهیونیست‌هایی که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند به بیش از ۴۷۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، در میان گروه‌هایی که از ۷ اکتبر فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند و قصد بازگشت به آن را ندارند، جوانان صهیونیستی دیده می‌شوند که ارتش تل آویو آنها را برای شرکت در جنگ غزه احضار کرده بود اما آنها ترجیح دادند فرار کنند.

اکثر صهیونیست‌ها اعتقادی به پیروزی کامل مقابل حماس ندارند

از سوی دیگر یک شبکه صهیونیستی از نتایج نظرسنجی صورت گرفته در اراضی اشغالی در خصوص تحقق پیروزی کامل علیه حماس خبر داد.

به گزارش شبکه الجزیره به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتایج جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته در اراضی اشغالی حکایت از آن دارد که اکثریت صهیونیست‌ها معتقدند تحقق پیروزی کامل علیه حماس غیرممکن است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نابودی حماس را یکی از اهداف اصلی جنگ غزه برشمرده بود؛ موضوعی که با گذشت بیش از ۸ ماه از جنگ ابعاد توهم آمیز آن بیش از پیش آشکار شده است.

بر این اساس، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک پیشین ارتش رژیم صهیونیستی بر استمرار تفکر حماس در میان فلسطینی‌ها اذعان کرد.

آیزنکوت در این باره گفت: هدف اصلی جنگ غزه از بین بردن توان نظامی و دولت حماس در غزه بود نه نابودی کامل این جنبش. حماس یک عقیده است که ما برای سال‌ها مجبور به جنگیدن با آن خواهیم بود. ما نمی‌توانیم قول دهیم که با پیروزی تنها یک قدم فاصله داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ترین