کد خبر: ۴۰۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
سعیدی گفت: ترک فعلی که در حادثه معدن طبس انجام شده در مباحث ایمنی و استاندارد، بسته ارگونومی و فاکتور‌های انسانی بوده است.
به گزارش ملیت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حادثه معدن طبس گفت: معادن در تمام دنیا تلفات می‌گیرند و این اتفاقات به‌وجود می‌آید، اما نسبت به حجم معادن کشور‌هایی که معادن ذغال سنگ بزرگتری نسبت به ما دارند اگر به جدول و آمار نگاه کنیم باید بررسی کنیم که آیا آمار تلفات ما با تلفات آنها همخوانی دارد یا ندارد لذا باید به‌طور جدی ارزیابی شود.

 وی اظهار کرد: ترک فعلی که انجام شده در مباحث ایمنی و استاندارد، بسته ارگونومی و فاکتور‌های انسانی بوده و باید ابعاد مختلفش بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در محلس بیان کرد:  آنچه می‌دانم اینکه کارگران مقصر نبودند، چون سیستم آژیر مرکزی اگر نبوده و یا خراب بوده در هر صورت ترک فعل به حساب می‌آید چون کارشناس ایمنی با سر و صدا به دنبال خبر کردن کارگران از حادثه بود.

سعیدی افزود: اینکه سیستم آژیر مرکزی خراب بوده یا هر چیز دیگری، اما کیف خودنجاتی که داشتند و کارگر از آن استفاده نکرده که دلیلش این است به کارگر آموزش ندادند. 

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: کیف خودنجات گران‌تر از سیستم آژیر مرکزی است، اما همه کارگر‌ها داشتند پس اگر هزینه‌ای بوده انجام شده، اما اینکه کارگران از آن استفاده نکرده‌اند مربوط به مسائل ایمنی و یا آموزش است.

وی تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن حتماً به‌عنوان محور این کار هم از طریق وزارت کار، هم از طریق وزارت صنعت و هم از متولیان این معدن که متعلق به بخش خصوصی بوده و از قا جزو معادن خوب کشورمان بوده است این حادثه را پیگیری می‌کند البته وقتی این اتفاق افتاده من یک نکته را می‌دانم و آن اینکه مقصر کارگران نیستند.

سعیدی با بیان اینکه کارگران معدن جزو مظلوم‌ترین قشر‌ها هستند تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند، بیان کرد: کارشناس ایمنی وقتی متوجه حادثه شد با داد و فریاد خواست کارگران را از حادثه خبر کند با اینکه می‌توانست جان خود را نجات دهد، اما ماند و جان خود را از دست داد لذا مشکل این است که آیا آن کارشناس ایمنی یا کارشناس آموزش با ظرفیت‌هایی که در اختیارش است آیا یک روز پنجشنبه یا جمعه یک اردو برای کارگران گذاشتند تا آنها را با خانواده‌هایشان ببرند و به آنها آموزش استفاده از کیف خودنجات را بدهند لذا باید تمامی مسائل بررسی و  ابعاد قضیه دیده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربیننده ترین