کد خبر: ۴۰۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
دربی ۱۰۴؛
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در دربی ۱۰۴ امشب در ورزشگاه اراک به مصاف یکدیگر می‌روند.
به گزارش ملیت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکصد و چهارمین دربی پایتخت در حالی امشب در ورزشگاه  امام خمینی (ره) اراک برگزار می‌شود که تب فوتبال دوباره به اوج خود می‌رسد و فوتبال دوستان و هواداران استقلال و پرسپولیس منتظر این بازی هستند تا شاهد یک بازی جذاب و دیدنی از سوی هر ۲ تیم  باشند.

البته این بازی برعکس دربی‌های قبلی که حدود  ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، اما این بار  به خاطر ترمیم و بازسازی ورزشگاه آزادی قرار است دربی ۱۰۴ در ورزشگاه اراک با ظرفیت ۸ هزار نفر برگزار شود و  هواداران خانم هم در این بازی حضور ندارند.

این برای سومین مرتبه است که سرخابی‌ها  بعد از گذشت ۲۲ سال در خارج از تهران به مصاف یکدیگر می‌روند و در ۲ بازی قبلی در ورزشگاه‌های بندرعباس و تبریز ۲ مساوی کسب کردند و باید دید در ورزشگاه اراک چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند. البته بازی در ورزشگاه اراک برای سرخپوشان خوش یمن نبوده است و آنها در ۶ بازی، یک برد، یک تساوی و ۴ شکست کسب کردند. شاید استقلالی‌ها به عنوان میزبان دربی ۱۰۴ با دانستن این موضوع ورزشگاه اراک را به عنوان محل بازی دربی انتخاب کردند تا شاهد ناکامی تیم رقیب در این ورزشگاه شوند.

عده‌ای می‌گویند دربی همانند سایر بازی‌ها فقط ۳ امتیاز دارد، اما شهرآورد از حساسیت خاصی برخوردار است و  برای هواداران استقلال و پرسپولیس برد در دربی مهم‌تر از قهرمانی است و آنها حاضرند تیم محبوبشان برنده دربی شود حتی اگر قهرمانی هم به دست نیاورد.

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در حالی امشب به مصاف یکدیگر می‌روند که سرخپوشان پایتخت با هدایت گاریدو نتایج خوبی در لیگ برتر گرفته اند و با ۸ امتیاز در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار دارند. البته قرمز‌ها در نخستین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا شکست خوردند، اما کارشناسان اذعان کردند که حق سرخپوشان در این بازی باخت نبوده است و لیاقت ۳ امتیاز این بازی را داشتند. در آن طرف، تیم استقلال در ۲ هفته اخیر نتایج خوبی در لیگ برتر نگرفته و با ۵ امتیاز در رتبه نهم جدول رده بندی قرار دارند. البته آبی پوشان پایتخت توانستند نخستین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا را پیروز شوند.

استقلالی‌ها بعد از دربی برگشت لیگ هفدهم که با تک گل وریا غفوری توانستند تیم پرسپولیس را شکست بدهند دیگر نتوانستند برابر  حریف خود پیروز شوند و از آن بازی بیش از ۲۴۰۰ روز می‌گذرد. در آن طرف، تیم پرسپولیس هم آخرین بار در جام حذفی توانست استقلال رقیب دیرینه خود را شکست بدهد. به هر حال باید دیدر سرخپوشان می‌توانند به نباختن در دربی ادامه بدهند یا نه!

اورونوف ستاره ازبکستانی پرسپولیس به علت مصدومیت به دربی ۱۰۴ نرسید، اما این موضوع می‌تواند به دغدغه سرخپوشان تبدیل شود چرا که این بازیکن یکی از کلیدی‌ترین بازیکن پرسپولیس بود که سرعت خوبی به بازی سرخپوشان می‌داد.

رامین رضاییان بازیکن استقلال هم چهره ویژه این بازی است و او سابقه بازی در تیم پرسپولیس را دارد و باید دید او می‌تواند در این بازی برای تیمش مثمر ثمر باشد یا نه!

در حالی که تیم پرسپولیس در آرامش به کار خود ادامه می‌دهد، اما تیم استقلال با حواشی دست به گریبان است و حقدوست مشاور مدیرعامل استقلال علیه نکونام صحبت‌هایی را مطرح کرد. البته سرمربی استقلال به این موضوع واکنش نشان داد و باید دید آبی پوشان پایتخت می‌توانند اسیر حواشی نشوند و بدون دغدغه و آرامش به مصاف پرسپولیس رقیب دیرینه خود بروند یا نه!

نکونام به خوبی می‌داند که برد دربی چقدر در وضعیت سرمربیگری اش در استقلال تاثیرگذار است و این مربی ۱۱ مرتبه در مسابقات مختلف به مصاف پرسپولیس رفته که ۲ برد سهم نکونام و ۵ برد سهم سرخپوشان بوده است.۴ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

گاریدو سرمربی پرسپولیس هم برای اولین بار تجربه مربیگری در دربی پایتخت را پشت سر می‌گذارند. این مربی  به  ارائه فوتبال هجومی اعتقاد ویژه‌ای دارد و باید دید او می‌تواند با برد در نخستین دربی خود در بین هواداران پرسپولیس  محبوب شود یا نه!

در حالی که سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال بیان کرده که مهرداد محمدی محرومیتش را سپری کرده است و او می‌تواند در بازی دربی بازی کند، اما ناظر بازی دربی در جلسه هماهنگی این بازی اعلام کرد که مهرداد محمدی نمی‌تواند در بازی حضور یابد.

مرتضی پورعلی گنجی  و اورونوف به دلیل مصدومیت و سعید صادقی به دلیل انضباطی از حضور در این بازی کنار گذاشته  شده اند و باید دید جایگزین‌های آنها می‌تواندد طوری بازی کنند که نبود غایبان به چشم نیاید یا نه! همچنین روزبه چشمی و مهرداد محمدی

استقلال در بازی فردا روزبه چشمی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و مهرداد محمدی هم با وجود اینکه کمیته استیناف اعلام کرد اجازه دارد تا بازی کند، اما او به دلیل آنکه نیمی از مدت محرومیت خود را طی نکرده در بازی امشب غایب است.

دو تیم تا به حال ۱۰۳ بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که پرسپولیس ۲۷ مرتبه و استقلال ۲۶ بار برنده شده‌اند و ۵۰ مرتبه هم به تساوی رسیده‌اند. در این بازی ها، استقلال ۹۴ مرتبه و پرسپولیس ۱۰۱ بار موفق به گلزنی شده اند.

جدال جواد نکونام و گاریدو ۲ مربی با تفکرات دفاعی و هجومی  در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود.

قضاوت دربی ۱۰۴ نیز با برادران حیدری است و در این بازی از VAR بهره می‌برند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربیننده ترین