کد خبر: ۴۰۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، تا زمان مشخص شدن نهمین رئیس جمهور کشور، دامنه نوسان با محدودیت روبرو خواهد بود.
به گزارش ملیت به نقل از فارس، این روزها نگاه اهالی بازار سرمایه به صحبت‌های نامزدهای انتخاباتی است تا ببینند که بازار سرمایه اولویت چندم آنهاست. بورس در معاملات هفته گذشته و این هفته همان روال قبلی خود را ادامه دهد.
کارشناسان معتقدند تا زمان مشخص نشدن نتیجه انتخابات، دامنه نوسان با محدودیت خواهد بود و سهامداران نیز رغبتی برای ورود به بورس نخواهند داشت.
چالش برق صنایع واقعی است؟
اما در این روزها علاوه بر خبرهای انتخاباتی و وعده‌های کاندیداتورها، چالش بازار سرمایه برای تولید کنندگان و صنایع چالش برق تابستان است. به همین دلیل سخنگوی صنعت برق از برنامه‌های توانیر برای تامین برق صنایع در تابستان خبر داده است.
مصطفی رجبی مشهدی گفته که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در خرداد ماه بیش از ۵۰ درصد از معاملات برق در بورس انجام خواهد شد که به گفته او از این آمار می‌توان به عنوان یک رکورد یاد کرد. 
در گذشته ۳ درصد از معاملات برق توسط بورس انرژی و باقی آن از طریق بازار عمده فروشی انجام می‌شد. اکنون بیش از ۶۰ درصد از این معاملات توسط بورس صورت می‌گیرد.
روزهای سرد بورس ادامه دارد
علی مومنی کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار تا زمان مشخص شدن رییس جمهور بعدی در انتظار باقی بماند و فعلا شاهد بهبود تقاضا و رشد ارزش معاملات نخواهیم بود.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نرخ دلار نیما که در این روزها در حال افزایش است، از ابتدای سال تا کنون نزدیک به ۵ درصد رشد کرده است.
وی افزود: بازار همچنان با رکود معاملاتی مواجه است و همزمان با آن خروج سرمایه نیز ادامه داد. این روند تا زمانی که محدودیت ۲ درصدی نوسان قیمت سهام پابرجاست، ادامه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربیننده ترین