کد خبر: ۴۰۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تجلی همبستگی اجتماعی است که مسئله مهمی در تمام جوامع است.
به گزارش ملیت به نقل از ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ بعد از انداختن رای خود در صندوق رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رأی گفت: مسأله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه حق مردم را در سرنوشت خودشان متجلی می‌کند، یک جهت ایمانی نیز دارد؛ مردم سالاری دینی با حضور مردم پای صندوق‌های رأی حاصل می‌شود.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی نظام بی بدیلی است و نظام‌های سیاسی دنیا نیز متشکل از جمهوریت و اسلامیت، جمهوریتش با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است، شرکت در سرنوشت خودشان است و لذا از مقدمات مردم سالاری دینی است که مردم در تعیین سرنوشت خودشان شرکت کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی در خصوص ریاست جمهوری در اصل ۶۰ اعمال قوه مجریه به جز مواردی که مستقیما برعهده رهبری است، از طریق رئیس جمهور است.

آملی لاریجانی گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تجلی همبستگی اجتماعی است که مسئله مهمی در تمام جوامع است به خصوص در جامعه ما که پیام مهمی برای بیگانگان دارد که مردم به سرنوشت خودشان اهتمام دارند و همبستگی در کاری که وطیفه خود می دانند لذا در جمهوری اسلامی رأی دادن برای تحقق جامعه ایمانی و مردم سالاری دینی است.

وی تاکید کرد: همه ما موظفیم و البته دارای حقیم که در انتخابات شرکت کنیم و به دنیا نشان دهیم که مردم پای ارزش‌های انقلاب ایستادند و ارزش‌های انقلاب عدالت و آزادی است و نشان می‌دهد مردم در سرنوشت خودشان ذی حق هستند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان عنوان کرد: امیدواریم با حضور حداکثری مردم هم  نظام جمهوری اسلامی در دنیا بتواند اقتدار خودش را نشان دهد و سطح امنیت ملی ما با حضور مردم ارتقای پیدا می‌کند امیدوارم خداوند آنچه خیر است برای مردم مقدر کند و ما مطمئنیم مردم برای تعیین سرنوشت خود اهتمام  دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: