کد خبر: ۴۰۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
در کنداکتور آشفته و پریشان فوتبال ایران، جام حذفی همیشه حکم آن بچه سرراهی را داشته که اول باید تکلیف لیگ مشخص شود تا اگر بعدا جا و مجالی باقی ماند، این تورنمنت هم پیگیری شود.
به گزارش ملیت به نقل از دنیای اقتصاد، حالا بگذریم از اینکه در دوران سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی و با تحکم مرد پرتغالی، یک بار حتی چیزی نمانده بود جام حذفی به‌طور کامل از برنامه مسابقات حذف شود، اما در نهایت نظرسنجی برنامه نود و رای منفی مردم به این تصمیم، ورق را برگرداند!
جام دوم هدف اول
در ادامه شگفتی‌های فوتبال ایران، مسابقات جام حذفی این فصل هم با شرایط عجیبی دنبال می‌شود؛ طوری که حالا در اردیبهشت ماه تازه به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده‌ایم و هنوز معلوم نیست بقیه مسابقات چه زمانی برگزار خواهد شد. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سایر مراحل بعد از پایان کامل لیگ برتر و تعیین تکلیف قهرمان این مسابقات برگزار می‌شود که این هم در نوع خودش جالب است! بعد از این مقدمه طولانی، برسیم به شرح مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی که امروز و فردا برگزار خواهد شد.

برنامه بازی‌ها
امروز، پنج‌شنبه فقط یک بازی داریم که طی آن از ساعت ۱۷:۴۵ مس رفسنجان به مصاف پیکان خواهد رفت؛ نبرد دو تیم تازه اوج گرفته که انتظار می‌رود جذابیت بالایی داشته باشد. ۷ بازی دیگر اما فردا برگزار می‌شود. بر این اساس دو تیم لیگ یکی مس کرمان و چادرملو اردکان از ساعت ۱۷:۴۵ رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند، فجر سپاسی شیراز و گل‌گهر سیرجان از ساعت ۱۸ با هم پیکار خواهند کرد و از ساعت ۱۸:۱۵ هم دو بازی داریم؛ هوادار- مس سونگون و آلومینیوم اراک - پرسپولیس. دو بازی دیگر از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می‌شود که در آنها تراکتور میزبان ذوب‌آهن خواهد بود و ملوان با سایپا مصاف می‌دهد. آخرین بازی این مرحله هم از ساعت ۱۹:۳۰ بین استقلال ملاثانی و سپاهان برگزار خواهد شد.

اولویت بازماندگان
با وجود آنکه جام حذفی از نظر ارزش و اهمیت در درجه دوم قرار دارد، اما این فصل به اولویت اول خیلی از مدعیان تبدیل شده است. استقلال که هم‌اکنون صدرنشین لیگ است، بزرگ‌ترین بازنده مرحله قبلی بازی‌ها بود و قربانی شگفتی‌سازی مس رفسنجان شد. بنابراین با فرض اینکه استقلال از بیشترین شانس برای قهرمانی در لیگ برخوردار است، بقیه تیم‌ها تلاش می‌کنند جام حذفی را ببرند تا فصل برای‌شان با ناکامی محض تمام نشود. مدافع قهرمانی این دوره از مسابقات پرسپولیس است که پارسال با غلبه بر استقلال در فینال موفق به فتح جام شد. قرمزها هنوز در لیگ برتر امسال هم شانس جدی قهرمانی دارند و تنها با یک امتیاز کمتر از استقلال در رده دوم قرار گرفته‌اند. با این حال آنها قطعا جام حذفی را آسان نخواهند گرفت، مخصوصا که قرعه سختی دارند و باید با آلومینیوم مصاف بدهند.

 

تیم اراکی دو فصل پیش شاگردان یحیی گل‌محمدی را از جام حذفی اوت کرد و امسال هم در آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر، در اراک تیم اوسمار ویرا را شکست داد. بنابراین مسابقه فردا برای پرسپولیس قطعا بسیار دشوار خواهد بود. از سوی دیگر سپاهان و تراکتور هم دیگر مدعیان مهم فوتبال ایران هستند که چون عملا شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده‌اند، نگاه بسیار جدی به جام حذفی خواهند داشت. در این بین بد نیست بدانید سپاهان باید در خانه استقلال ملاثانی به میدان برود؛ تیمی که آخرین بازی‌اش در لیگ یک برابر فجرسپاسی به دلیل بسته بودن درهای ورزشگاه غدیر اهواز لغو شد! بازی با ذوب‌آهن هم برای تراکتور جنبه انتقامی دارد، چرا که دو هفته قبل در همین تبریز با ۴گل برابر این تیم شکست خورد و آن باخت، اخراج پاکو خمز را در پی آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربیننده ترین