کد خبر: ۴۰۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
در هفته زمین پاک با حضور مدیرعامل پارس خودرو، مدیران محیط زیست کشور و مدیران شهرداری منطقه21،‌ پروژه تکمیلی پساب تصفیه خانه جهت مصارف صنعتی شرکت پارس خودرو راه‌اندازی شد.
به گزارش ملیت به نقل از سایپانیوز، عبداله سلطانی ثانی، مدیرعامل پارس خودرو با اشاره به اهمیت جامعه صنعتی کشور بر اجرای برنامه های مسئولیت های اجتماعی به ویژه مسائل زیست محیطی گفت: همانطور که در حوزه خودرو تمام تلاش خود را به‌کار می گیریم تا سرآمد صنعت خودروسازی کشور باشیم در ابعاد دیگر اجتماعی از جمله محیط زیست نیز باید پارس خودرو سرآمد و چراغ راه صنایع دیگر باشد.


او با اشاره به صرفه جویی 35 درصدی از منابع آبی شرکت پارس خودرو، افزود: اقدامات انجام شده جزء اهداف استراتژیک این شرکت است و باید به سمتی برویم که با کمترین برداشت از سفره‌های زیرزمینی بتوانیم با چرخش آب در صنعت، احتیاجات مصرف صنعتی خود را تأمین کنیم.

علیرضا رحمتی، معاون مدیرکل و رئیس محیط زیست استان تهران نیز ضمن اعلام رضایت سازمان محیط زیست از فعالیت‌های زیست محیطی انجام شده در پارس خودرو به ویژه پروژه تصفیه فاضلاب جهت استفاده پساب مصارف صنعتی، گفت: اقدامات انجام شده منطبق با معیارهای سازمان محیط زیست و مصداقی از توسعه پایدار است. این امر را می‌توان به عنوان معیار و شاخص در سایر صنایع دنبال کرد. ضرورت دارد،‌ شرکت پارس خودرو خدماتی را که در حوزه محیط زیست و فضای سبز داشته است را به صورت مستند ارائه کند تا دیگر صنایع از آن بهره‌برداری کنند.

همچنین مسعود نوابی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 21 گفت: ما آمادگی داریم برای استفاده از پساب شرکت پارس خودرو در دو منطقه،‌ مخزن سیمانی ایجاد کنیم.

گفتنی است، بخش عمده‌ای از پساب ایجاد شده در پارس خودرو که برای آبیاری فضای سبز به شهرداری منطقه 21 ارسال می‌شد، با اجرای پروژه اخیر در مدیریت خدمات فنی و انرژی، جهت تامین آب سالن رنگ، مراحل بهینه سازی شامل فیلتراسیون شنی، کربن اکتیو و سیستم فیلتر میکرونی را گذرانده و با عبور از سیستم (Ultra-filtration) UF اولترافیلتراسیون وارد مخزن ذخیره شده و به سالن رنگ پمپاژ می‌شود. ایجاد چرخه استفاده مجدد از این آب موجب کاهش 35 درصدی برداشت از آب‌های زیر زمینی معادل 700 متر مکعب در روز و مصرف آن در فرآیندهای صنعتی شرکت پارس خودرو شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربیننده ترین