کد خبر: ۴۰۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
رییس زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه از اتمام تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر خبر داد و گفت: تا پایان امسال، نقشه حریم گسلی تمامی شهرها به پایان خواهد رسید.
به گزارش ملیت به نقل از مهر، علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: در دولت سیزدهم نقشه حریم گسلی ۱۰ شهر به اتمام رسید که ۴ شهر شیراز، بم، اردبیل و سی‌سخت مصوب و ابلاغ شده و تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ارومیه، لاهیجان، ساری، قائم‌شهر و گرگان نیز به اتمام رسیده است و در انتظار تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.

رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات در ادامه تاکید کرد: در سال‌های گذشته حریم گسلی ۶ شهر تهران، مشهد، کرج، تبریز، زنجان و کرمان با حمایت مالی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی تهیه، مصوب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تهیه نقشه گسلی ۲۴ شهر دیگر نیز در دست انجام است که به‌طور متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارند که به‌طور هم زمان توسط اکیپ‌های مختلف کار تهیه و تدقیق حریم گسلی در حال انجام است.

این مسؤول عنوان کرد: برداشت‌های میدانی در حال انجام بوده و در برنامه است تا پایان امسال نقشه حریم گسلی تمامی شهرها تمام و با تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ابلاغ شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار