کد خبر: ۳۸۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
سخنگوی صنعت برق؛
رجبی مشهدی گفت: همه بخش‌های اداری که نسبت به رعایت مدیریت مصرف برق در ایام اوج بار بی‌توجه باشند با قطع برق روبرو خواهند شد.
به گزارش ملیت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: بخش اداری که در مدیریت مصرف توجه لازم را نداشته  با قطع برق روبرو شده و تنها در صورتی وصل مجدد برق خواهد شد که بالاترین مقام مسئول تعهد رعایت مصرف را بدهد. علاوه بر این اسامی دستگاه‌های اجرایی که رعایت مصرف را نداشته باشند به هیئت وزیران اعلام خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: تجربه سال گذشته نشان می‌دهد برخی دستگاه‌های اجرایی در شروع برنامه مدیریت مصرف دقت لازم را نداشته باشند؛ اما باگذشت زمان همکاری بیشتر خواهد شد.

رجبی مشهدی ابراز امیدواری کرد: امسال همه بخش‌های اداری از همان ابتدا رعایت مدیریت مصرف را داشته باشند تا با برخورد‌ شرکت‌های توزیع در سراسر کشور روبرو نشوند.

مصرف برق بخش اداری به‌صورت سالانه چیزی حدود ۱۴ هزار میلیون کیلووات‌ساعت است و دوران اوج بار مصرف برق این بخش به ۳ هزار مگاوات می‌رسد. امسال مقرر است بخش اداری نقش پررنگی در صرفه‌جویی مصرف برق داشته باشند. بر اساس مصوبه هیئت دولت بخش اداری موظف است از ۱۵ خرداد امسال ساعت کاری خود را از ۶ صبح تا ۱۳ تغییر دهد.

برای اساس همه اداره‌های دولتی ملزم به خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی در ایام غیر ساعت کاری هستند که این موضوع تا ۶۰ درصد صرفه‌جویی در بخش اداری به همراه خواهد داشت، چراکه چیزی حدود ۶۰ درصد مصرف برق اداره به سیستم‌های سرمایشی اختصاص دارد و انتظار می‌رود با روشن‌کردن این سیستم‌ها در زمان مناسب و خاموش‌کردن آن‌ها قبل از پایان ساعت اداری نقش مدیریت مصرف برق اداره‌ها در پایداری شبکه برق به شکل چشمگیری افزایش یابد.

همچنین در ساعت کاری امسال و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته اداره‌ها قرار است از طریق روش‌های مختلف صرفه‌جویی میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته تا ۳۰ درصد کاهش دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: