کد خبر: ۳۸۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور:
مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۵۲ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی سال ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش ملیت به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا کریمیان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی هفته گذشته روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

 وی در ادامه تصریح کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، روز چهارشنبه ۱۰ خرداد از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز پنج شنبه ۱۱ تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتخاب رشته بیش از ۵۲ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی گفت: در مجموع ۳۵۵ هزار داوطلب در این آزمون، مجاز به انتخاب رشته شدند و این پذیرفته شدگان تا روز سه شنبه ۱۶ خردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای انتخاب رشته به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد بودند که در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته به رقابت پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر: