کد خبر: ۳۸۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
رئیس انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: با توجه به خرید توافقی و توزیع برنج با قیمت معقول در فروشگاه های زنجیره ای، نرخ هرکیلو برنج ایرانی ۱۵ درصد کاهش یافته است.
به گزارش ملیت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مسیح کشاورز گفت: بی برنامگی سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ موجب شد تا برنج ایرانی با قیمت بالایی عرضه شود که در نهایت این موضوع منجر به کاهش مصرف شد.

به گفته او، اکنون کشاورزان برنجی در اختیار ندارند و عمده برنج در اختیار واسطه گران و دلالان است که نتوانستند با قیمت مدنظر برنج را به فروش رسانند.

کشاورز ادامه داد: روزانه هزارتن برنج خرید توافقی می شود و با احتساب سود معقول در فروشگاه های زنجیره ای در حال عرضه است که با این وجود رسانه ملی باید کاری که برای مرغ کرد، در خصوص برنج هم اتفاق بیفتد تا پول آن به چرخه بخش خصوصی بازگردد که بتواند مجدد خریداری کند.

رئیس انجمن‌ تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج از کاهش واردات ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش تولید،واردات باید ادامه یابد چرا که بدلیا مشکلات ارزی هم میزان واردات نسبت به سال قبل کاهش یافته است. لذا اگر دولت همت کند و به میزان کسری برنج وارد شود، مشکلی در تنظیم بازار نخواهیم داشت.

او از کاهش ۱۵ درصدی قیمت برنج ایرانی خبر داد و گفت: اکنون قیمت هرکیلو برنج خارجی بسته به واریته های مختلف ۳۰ تا ۶۰ هزارتومان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربیننده ترین