کد خبر: ۳۸۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمنان رهبری هم ایشان را دوراندیش‌ترین‌ رهبر جهان نامیده‌اند و با تدبیر الهی‌اش در طول این ۴۴ سال‌ توطئه‌ها خنثی شده است و به فضل الهی همچنان‌ خنثی خواهد شد.
به گزارش ملیت به نقل از مهر، آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مباحث توحیدی، اظهار داشت: از جمله صفاتی که برای ذات مقدس ربوبی قرآن مطرح کرده این است که خداوند به عهد خود وفادار است.

وی با بیان اینکه ذات مقدس ربوبی غنی مطلق است، ادامه داد: خداوند وعده‌هایی داده که پای آن وعده‌ها ایستاده است. برخی از این وعده‌ها وعده‌های مشروط است، از جمله آن اینکه صبر و تقوا توطئه‌ها را بی اثر خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: تا زمانی که دین استقامت دارد، دشمنان توطئه خواهند کرد. اینکه فکر کنید روزگاری دشمنان دست از کارهایشان می کشند، هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: «مقاومت» و «تقوا» دو عنصر ناکام کننده دشمن است. در قرآن واژه «صبر» که بیش از ۱۰۰ بار در قرآن و واژه «ثبات» که ۱۱ بار در قرآن آمده است.

وی با اشاره به جنگ بدر، افزود: در جنگ بدر تعداد نیروهای دشمن سه برابر مسلمانان بود اما مسلمانان در جنگ پیروز شدند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حضرت علی (ع) فرمودند از رنگ به رنگ شدن در دین خدا بپرهیزید. پایبندی به دین خجالتی ندارد، بلکه پایبند بودن به دین و حجاب باعث افتخار است.

وی با اشاره به میلاد امام رضا (ع)، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که آستان قدس مرکز ایران است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه خاطر نشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تحرک دیپلماسی که در ماه‌های اخیر دیده می‌شود، شایسته تحسین است.

وی با اشاره به ۱۴ خرداد ماه، افزود: افرادی که آن روزها را دیده‌اند، می‌دانند که چه خبر بود. مردم به مدت ۳ روز با پیکر امام (ره) وداع کردند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ۴۴ سال از انقلاب گذشته و راز موفقیت‌های این ۴۴ ساله ما، ۸ سال مقاومت بود که دشمن دست تسلیم بلند کرد. نماز جمعه جلوه تقواست. مردم ما علی‌رغم همه مشکلات در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته حضور یافتند.

آیت‌الله خاتمی افزود: ۱۴ خرداد روز انتخاب و انتصاب شایسته امام خامنه‌ای است، بنابراین انتخاب آن روز انتخابی واقع بینانه و همراه با بصیرت بود. پرچمی را که امام راحل در این کشور برافراشت، جانشین به حق امام (ره) نیز همچنان این پرچم را برافراشته نگه داشته است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بزرگی را به جانشینی امام راحل برگزیدند که همانند امام راحل هوای ریاست نداشته و ندارد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: رهبر انقلاب همانند امام راحل تکلیف مدار است و هر آنچه خط اصلی امام (ره) را تشکیل می‌داد، خط اصلی ایشان را هم تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه افرادی در خط امامند که در خط رهبری باشند، بیان کرد: دشمنان رهبری هم ایشان را دوراندیش‌ترین رهبر جهان نامیده‌اند و با تدبیر الهی‌اش در طول این ۴۴ سال توطئه‌ها خنثی شده است و به فضل الهی همچنان خنثی خواهد شد. ایشان مفسر عملی خط امام است، لذا افرادی که می‌خواهند خط امام را بدانند سخنرانی‌های ایشان را بشنوند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد، خاطرنشان کرد: قیام ۱۵ خرداد قیامی صددرصد اسلامی بود. در دفاع از حریم ولایت امام راحل این قیام بزرگ شکل گرفت. تنها قیامی که شاه را سرنگون کرد، قیام ۱۵ خرداد بود و قیام‌های دیگر نتوانست کاری از پیش ببرد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: نسل‌های بعد از انقلاب بدانند راه قیام ۱۵ خرداد انقلاب را به وجود آورد و نگه داشته و ادامه خواهد داد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام راحل ما چند خصوصیت منحصر به فرد داشت، افزود: مسأله ولایت فقیه، مسأله‌ای نیست که امام آورده باشد و بعد از انقلاب مطرح شده باشد. دو جلد کتاب قطور پژوهشگاه آستان قدس منتشر کرده و تمام کلمات بزرگان را آورده و ۱۲۰۰ بار فقها از ولایت فقیه گفته‌اند؛ لذا ولایت فقیه مسأله‌ای جاافتاده در فقه است. امام دو کار منحصر به فرد انجام دادند؛ ولایت فقیه را برنامه حکومت اسلامی دید و دیگر اینکه امام راحل ۱۰ سال معمار ولایت فقیه شد.

وی ادامه داد: ارمغان امام و حاصل عمر ایشان نظام اسلامی است و حفاظت از این یادگار حفاظت از خط امام است. نمی‌توان امام را باور داشت و ولایت فقیه را نپذیرفت و این دروغ است. امروز تجلی ارادت به امام (ره) حمایت عملی از ولی فقیه است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دیگر ویژگی منحصر به فرد امام در بین فقها باور کردن مردم و اعتماد به مردم بود. امام مردم را باور داشت و همین مردم جای حکومت فاسد، حکومت اسلامی را گذاشتند. مردم حکومت اسلام را می‌خواستند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: امام (ره) در طول مبارزه با طاغوت از مبارزه مسلحانه دم نزد و فقط روی جهاد تبیین تاکید داشت. امروز نگاه رهبری همین است و شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید و حامی بودید و به فضل خدا حامی خواهید بود. امام (ره) از صمیم جان از شما تجلیل کرد و شما هم خوب استقبال کردید و ۹ میلیون نفر در تهران به استقبال امام رفتید و ۱۱ میلیون بدرقه‌اش کردید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار