کد خبر: ۳۸۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
پرسپولیس و استقلال به آخرین بازی فصل فوتبال ایران رسیدند
اتفاق غیرمنتظره‌‌ای در کار نبود؛ استقلال موفق به شکست نساجی شد و پرسپولیس هم هوادار را برد. به این ترتیب نیمه‌‌نهایی جام حذفی به سود تیم‌‌هایی خاتمه یافت که روی کاغذ قوی‌‌تر به نظر می‌‌رسیدند.
به گزارش ملیت به نقل از دنیای اقتصاد، چهارشنبه استقلال با ۴ گل نساجی را برد و پنج‌‌شنبه هم پرسپولیس ۳‌‌بر‌‌یک از سد هوادار گذشت. هر دو مسابقه تماشایی و پرگل بودند و همین ماجرا نوید یک فینال جذاب را در جام حذفی می‌دهد؛ مسابقه‎‌‌ای که دهم خرداد بین پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد. چند نکته در مورد فینال بخوانید.

۱-این دومین بار است که فینال جام حذفی بین پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود. نوبت اول در سال ۷۸ بود که پرسپولیس با نتیجه ۲بریک به برتری رسید. به‌‌طور کلی سرخابی‌‌ها تا کنون در ۵ دیدار حذفی به مصاف هم رفته‌‌اند که هر یک از دو تیم یک پیروزی در وقت‌‌های قانونی داشته‌‌اند و سه بازی هم به ضربات پنالتی کشیده است. در آن سه مسابقه دو بار استقلال برنده شده و یک مرتبه پرسپولیس.

۲- هم‌‌اکنون دو سناریو وجود دارد. اول اینکه پرسپولیس ببرد؛ در این صورت سرخ‌پوشان برای سومین بار در تاریخ فوتبال ایران دبل خواهند کرد. این افتخار تا کنون فقط نصیب دو تیم شده؛ یکی سایپا در سال ۷۲ و دیگری پرسپولیس در سال‌های ۷۷ و ۹۸. حالا پرسپولیس می‌تواند برای سومین بار به این مهم دست پیدا کند. به علاوه در صورت برتری سرخ‌پوشان، این تیم به‌‌طور خودکار صاحب سوپرجام هم خواهد شد. سناریوی دوم اما این است که استقلال برنده بازی شود. در این صورت برای پنجمین بار در فصلی که قرمزها قهرمان لیگ شده‌‌اند، آبی‌‌ها حذفی را می‌‌برند. این اتفاق قبلا در سال‌های ۷۴، ۸۱، ۸۷ و ۹۷ رخ داده است. در صورت پیروزی استقلال در فینال جام حذفی، همچنین دربی دیگری هم در قالب سوپرجام برگزار خواهد شد. دو تیم قبلا یک بار دیگر در سوپرجام به هم خوردند که استقلال در زمین حضور نیافت و پرسپولیس ۳برصفر برنده اعلام شد.

۳- پرسپولیس و استقلال هر کدام بعد از پشت سر گذاشتن ۴ حریف به فینال جام حذفی رسیدند. استقلال در این ۴ مسابقه، ۴ پیروزی به دست آورد، ۹ گل زد و فقط یک گل خورد که آن هم از رضا اسدی با پیراهن تراکتور بود. پرسپولیس اما از این ۴ بازی، صاحب سه برد و یک مساوی شد. آنها ون‌‌پارس اصفهان را در ضربات پنالتی شکست دادند. قرمزها در این ۴ مسابقه ۱۱ گل زده و ۶ گل خورده را به ثبت رساندند و در هیچ‌‌یک از مسابقات خود موفق به ثبت کلین‌‌شیت نشدند. اینکه پرسپولیس به عنوان صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر در هیچ‌‌کدام از چهار بازی حذفی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود نشده، کمی عجیب به نظر می‌‌رسد. آنها حالا باید به مصاف بهترین خط حمله لیگ بروند و کار سختی خواهند داشت. در طول ۱۴۰ روز گذشته، پرسپولیس تنها تیمی بوده که از استقلال گل نخورده؛ آیا این موفقیت در نبرد دوباره دو تیم هم برای سرخ‌‌ها تکرار خواهد شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر: