کد خبر: ۳۸۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
گلریز گفت: برای هر مناسبتی من چند اثر دارم و برای آزادسازی خرمشهر شاخص‌ترین اثرم «خجسته باد این پیروزی» بوده است.
به گزارش ملیت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد گلریز خواننده موسیقی انقلابی، در حاشیه مراسم تجلیل از هنرمندان راوی حماسه خرمشهر با عنوان خرم وطن گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی بسیارحایز اهمیت است و می‌تواند یاد و خاطره عزیزانی که در فتح خرمشهر دخیل بودند را در اذهان به خصوص نوجوانان و جوانان زنده کنند.

وی ادامه داد:برای هر مناسبتی من چند اثر دارم و برای آزادسازی خرمشهر شاخص‌ترین اثرم «خجسته باد این پیروزی» بوده است؛ سال ۱۳۶۱ چند ما قبل از پیروزی فتح خرمشهر به ما اعلام کردند که یک پیروزی در پیش داریم و سرودی را بخوانید که مناسب این پیروزی باشد، مشخصاتی را به دادند و ما این اثر را کار کردیم.

گلریز عنوان کرد: یادی کنیم از مرحوم حمید سبزواری شعرش را سرود همچنین احمد علی راغب آهگسازی و مجتبی میرزاده تنظیم کننده آهنگ «خجسته باد این پیروزی» را با هم کار کردیم. یکی از سرود‌های ماندگار است که بیشتر مردم زمانی که من را می‌بینند می‌گویند این پیروزی خجسته باد؛ این پیروزی...

وی درباره ماندگاری این آثار توضیح داد: ماندگاری برخی کار‌ها دست کسی نیست و لطف خداست، ما همکاری، همدلی و اتحادی در کار داشتیم که پایداری این کار را بیشتر می‌کند البته این اثر در مقطع خاصی ساخته شد و همه مردم کشور خودشان را دوست دارند و به دلیل اینکه برای آزادی خرمشهر ساخته شد ماندگار شد.

گلریز درخصوص کار‌های جدیدش گفت: به تازگی برای یادواره شهدای لرستان آهنگی را خواندم که با عنوان مردان الهی است و در شعر آن از همه شهر‌ها نام برده است. همچنین اثر «سپاه سربلند» برای سپاه پاسداران و یک کاری هم برای مرحوم نادر طالب زاده با عنوان «نادر‌ترین ستاره» را در این مدت اجرا کردم که مورد توجه قرار گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: