کد خبر: ۳۸۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
مدیر کمیته راهنمایی مراجعان گفت: یکسری از بسته‌های کتاب خریداری شده در نمایشگاه کتاب در روند شرکت پست قرار دارد و در حال رسیدن به مقصد است.

به گزارش ملیت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت پنج روز از اتمام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بعضی از کتاب‌های ثبت سفارش شده از طریق بخش مجازی نمایشگاه کتاب به دست خریدار نرسیده است. کتاب‌هایی که وضعیتشان «ارسال شده» اعلام شده، یعنی ناشر بسته کتاب را برای شرکت پست ارسال کرده، اما هنوز به دست خریدار نرسیده است. وضعیت «تحویل داده شد» هم حکایت از این دارد که شرکت پست محموله کتاب را به دست خریدار رسانده، که در انتهای جزئیات سفارش، کد رهگیری پستی هم ثبت شده است.

آزاده نظربلند، مدیر کمیته پاسخگویی و راهنمایی مراجعان نمایشگاه کتاب تهران درباره ارسال بسته‌های پستی کتاب به دست خریداران گفت: یکسری از بسته‌های کتاب در روند شرکت پست قرار دارد و در حال رسیدن به مقصد است. 

نظربلند در پاسخ به این سوال که اگر کتاب ثبت سفارش شده و در حال ارسال است، ناشر از لحاظ قانونی چقدر فرصت دارد کتاب را به شرکت پست برساند، توضیح داد: طبق آیین‌نامه نمایشگاه کتاب تهران ناشر تا ۴۸ ساعت فرصت دارد، کتاب را برای شرکت پست ارسال کند. اگر کتاب بیش از ۴۸ ساعت در دست ناشر باشد، تخلفش در نمایشگاه کتاب تهران ثبت می‌شود. ما در بخش کمیته پاسخگویی و راهنمایی مراجعان مدام پیگیری می‌کنیم که کتاب ارسال شده باشد.

ناشر

مدیر کمیته پاسخگویی و راهنمایی مراجعان درباره مهلت ارسال کتاب به دست خریدار از زمانی که به شرکت پست فرستاده شده، گفت: بستگی دارد مقصد بسته کتاب مرکز استان، غیر مرکز استان، استان همجوار یا غیر همجوار باشد. زمان ثابتی برای ارسال محموله از سوی شرکت پست وجود ندارد. حتی اگر مقصد بسته کتاب در تهران باشد، باتوجه به منطقه پستی زمان ارسال متفاوت است. در بعضی از مناطق شرکت پست فعالیت خوبی دارد، در نقاطی دیگر با سرعت کند بسته کتاب به دست خریدار می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه خریداران از وضعیت ارسال کتاب‌ها نزد شرکت پست باخبر شوند، بیان کرد: به ازای هر خرید کتابی که انجام می‌شود، پیامک کد رهگیری ارسال می‌شود. خریداران با ورود به سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست به آدرس https://tracking.post.ir کد رهگیری خود را وارد می‌کنند و از جزئیات بسته کتاب خود باخبر می‌شوند.

شرکت پست

نظربلند درباره بسته‌های کتابی که در حین ارسال دچار خرابی می‌شوند و مقصر شرکت پست است، گفت: خریداران با مراجعه به  سایت خرید مجازی کتاب به قسمت پروفایل خود مراجعه کنند، در قسمت تیکت مستندات خرابی کتاب را ارسال کنند، با پیگیری ما کتاب آسیب دیده برگشت داده می‌شود و کتاب دیگری برایشان فرستاده می‌شود. اگر هم کتاب اشتباه به دست خریدار رسیده باشد، آن را جا‌به‌جا می‌کنیم.

سایت نمایشگاه

سایت نمایشگاه

مدیر کمیته پاسخگویی و راهنمایی مراجعان درباره زمان خدمت‌رسانی‌شان به مراجعه‌کنندگان بیان کرد: تا زمان ارسال آخرین بسته پستی فعالیت ما ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: