کد خبر: ۳۸۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
پیشکسوت فوتبال معتقد است بازیکن خارجی کم یا بی‌کیفیت باعث افت بازیکنان داخلی و سطح فنی لیگ برتر فوتبال ایران هم می‌شود.
به گزارش ملیت به نقل از ایسنا، همایون شاهرخی در پاسخ به این پرسش که چقدر با افزایش بازیکنان خارجی در فوتبال موافق هستید؟ اظهار کرد: اگر بازیکنان خارجی باکیفیت باشند باعث پیشرفت فوتبال می‌شوند اما اگر بازیکن با واسطه و توسط دلال به فوتبال تزریق شود قطعا شاهد ورود بازیکنان بی‌کیفیت به فوتبال و هدر رفتن بیت‌المال خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که حضور بازیکنان خارجی چقدر در افزایش کیفیت لیگ تاثیرگذار است؟ افزود: جذب بازیکنان خارجی توسط باشگاه‌ها اگر از نوع خوب و باکیفیتش باشد، در پویایی و افزایش کیفیت لیگ تاثیر زیادی خواهد داشت اما متاسفانه بازیکنان خارجی زیادی هستند که پول می‌گیرند و هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهند.

مدیران متخصص بازیکن خارجی بی‌کیفیت نمی‌گیرند
این پیشکسوت فوتبال همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش تعداد خارجی‌ها، تعداد پرونده‌های مالی در فیفا هم افزایش می‌یابد و چه راه‌هایی برای کنترل بدهی مالی تیم‌ها می‌توان در نظر گرفت؟ اظهار کرد: قرار دادن فوتبالیست‌های خارجی مقابل بازیکنان داخلی و عقد قراردادهای سرسام آور به فوتبال لطمات زیادی می‌زند؛ به ویژه اینکه نبود مدیران متخصص و کارآمد سبب هدر رفتن بیت‌المال و فساد در فوتبال می‌شود. اگر مدیران ما متخصص و کاردان باشند بدون شک تعداد پرونده‌های مالی در فیفا افزایش پیدا نمی‌کند و پول بیت المال به جای جذب بازیکن بی‌کیفیت خارجی برای بازیکنان داخلی هزینه می‌شود.

شاهرخی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا حضور خارجی‌ها  می‌تواند به کاهش قیمت بازیکنان داخلی کمک کند؟ افزود: اکثر مدیران به دنبال جذب بازیکنان از کشور آفریقای جنوبی هستند که قیمت آنها از بازیکنان داخلی پایین‌تر است که البته این گونه بازیکنان بی‌کیفیت به درد فوتبال ما نمی‌خورد و حضور موثری در فوتبال ما ندارند.

حضور خارجی‌ها باعث افت داخلی‌ها می‌شود!
وی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش تعداد خارجی‌ها به ۷ بازیکن، ممکن است سطح بازیکنان داخلی افت کند؟ یا ممکن است سطح آن‌ها هم بالاتر برود؟ گفت: اگر جذب بازیکن خارجی اصولی و درست باشد نه تنها سطح بازیکن داخلی افت پیدا نمی‌کند بلکه سبب افزایش کیفیت آنها نیز می‌شود اما از آن جا که اکثر مدیران غیرمتخصص و ناکارآمد با جذب بازیکنان بی‌کیفیت به دنبال پول زیاد و فساد در فوتبال هستند و برنامه مشخصی ندارند، این‌گونه بازیکنان نه تنها به فکر بازی نیستند بلکه حضورشان باعث افت عملکرد بازیکنان داخلی و سطح لیگ می‌شود.

این پیشکسوت فوتبال در پایان در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای جلوگیری از ورود بازیکنان کم کیفیت وجود دارد؟ تصریح کرد: در گذشته چون بازیکنان به فوتبال عشق داشتند سطح لیگ بالا بود اما الان نگاه‌ها به فوتبال به علت دلالی و اقدامات غیرمعقول، تجاری شده است. تا زمانی که جلوی دلال بازی‌ها در فوتبال گرفته نشود و کار به افراد کارآمد و متخصص سپرده نشود، هیچ راهکاری برای جلوگیری از ورود بازیکنان کم کیفیت وجود ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: