کد خبر: ۳۸۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
۳۱۴ نمونه‌گیری توسط ایران نادو در سال ۲۰۲۳
از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری بر اساس نمونه‌گیری‌های صورت گرفته توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، نمونه دوپینگ ۵ ورزشکار ایرانی، مثبت شده است.
به گزارش ملیت به نقل از ایسنا، بر اساس آمار نمونه‌گیری دوپینگ از ابتدای ۲۰۲۳ میلادی تا ۲۴ اردیبهشت سال جاری از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در مجموع در ۱۶ رشته ورزشی مختلف، ۳۱۴ نمونه دوپینگ از ورزشکاران گرفته شده که ۲۸۴ مورد نمونه ادرار و ۳۰ مورد نمونه خون بوده است.

از نمونه‌های دوپینگ گرفته شده پنج تست مثبت شده است که یک نمونه مربوط به رشته بسکتبال، یک نمونه مربوط به رشته فوتبال، یک نمونه مربوط به رشته شنا و ۲ نمونه مربوط به رشته کشتی پهلوانی است. کشتی پهلوانی تنها رشته‌ای است که دو نمونه مثبت دارد.

در عین حال تعداد نمونه‌های اخذ شده در رشته‌های مختلف ورزشی از ابتدای سال میلادی در رشته فوتبال ۲۴ نمونه، وزنه‌برداری ۴۳ نمونه، کشتی ۲۵ نمونه، دوچرخه‌سواری ۲۰ نمونه، قایقرانی ۳۴ نمونه، والیبال ۲۶ نمونه، بسکتبال ۱۲ نمونه، تیراندازی ۱۹ نمونه، دوومیدانی ۱۴ نمونه، شنا ۱۹ نمونه، کشتی پهلوانی شش نمونه، پاورلیفتینگ ۱ نمونه، تکواندو ۲۳ نمونه، بوکس هفت نمونه، پاراشنا ۴ نمونه و پارادوومیدانی هفت نمونه ادرار بوده است.

همچنین در رشته دوچرخه‌سواری ۹ نمونه، قایقرانی ۱۹ نمونه و دوومیدانی ۲ نمونه خون گرفته شده است.

در ذیل جدول کامل مربوط به جزییات نمونه‌گیری دوپینگ از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تا ۲۴ اردیبهشت سال جاری آمده است:

نام:
ایمیل:
* نظر: