کد خبر: ۳۸۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما و الزام به رعایت نرخ نامه انجمن ایرلاین‌ها، از برخورد با گران‌فروشی بلیت هواپیما خارج از قیمت مصوب خبر داد.
به گزارش ملیت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما مصوب شده و شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت نرخ نامه‌ای که توسط انجمن ایرلاین ها در معرض دید افکار عمومی از طریق سایت رسمی انجمن منتشر می‌شود، خواهند بود.

وی اظهار داشت: هر چند شرایط شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر شده و علاوه بر تورم، افزایش نرخ ارز هم که درصد بالایی در هزینه‌های یک صندلی پروازی را شامل می شود بالاست و شرایط مدیریت صنعت را با چالش های بزرگی روبرو ساخته است، اما رعایت حقوق مردم از اولویت‌های این سازمان می باشد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: اگر سایت‌های مختلف، اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های فروش اینترنتی، خارج از این محدوده قیمت، بلیت عرضه کنند، حتمأ از سوی سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی، مطابق با مقررات، برخورد صورت می‌گیرد.

پیش از این سازمان هواپیمایی کشوری با شفاف سازی این موضوع و تنویر افکار عمومی، در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که افزایش قیمت از سوی ایرلاین‌ها تابع شاخص‌های اقتصادی، نرخ تورمی و نرخ ارز است به گونه‌ای که نرخ بلیت با وجود عدم تغییر در طول ۲۲ ماه گذشته ثابت مانده اما حقوق و دستمزد کارکنان‌ این بخش چه خصوصی و چه دولتی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابراین نمی‌توان این فشار ناشی از شاخص‌های تورمی و گران شدن قطعات و دستمزد ها را نادیده گرفت، لذا تامین ایمنی صنعت هوانوردی، مستلزم بسته‌های حمایتی از سوی دولت جهت شرکت های هواپیمایی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: