کد خبر: ۳۸۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: در صورت تصویب نهایی، به فارغ التحصیلانی که مهارت های تخصصی دارند، مشوق های خدمت سربازی ارائه می شود.
به گزارش ملیت به نقل از مهر، محمدسعید سیف با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها در حوزه مهارت افزایی دانشجویان و برنامه‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها گفت: در بحث مهارت افزایی دانشجویان، چندین سال است که دانشگاه‌ها فعالیت‌هایی را شروع کردند و علاقه مند هستند که به روش‌های مختلف توانمندی‌های شغلی و تخصصی دانشجویان را بالا ببرند؛ بخشی از این فعالیت‌ها توسط دانشگاه و اساتید و متخصصان خود دانشگاه انجام می‌شود، اما بخش زیادی از آن بهتر است که حتماً با همکاری صنایع و در راستای نیازهای آنها و با کمک آنها انجام شود. برای همین در تفاهم‌نامه‌ای با وزارتخانه‌های مختلف مثل وزارت ارتباطات، نفت و صمت دوره‌های مهارت افزایی را برای دانشجویان برگزار کردیم.

لزوم همکاری صنایع و دستگاه‌ها برای برگزاری دوره‌های کارورزی دانشجویان

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم افزود: امیدواریم سایر دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها و صنایع بزرگ کمک کنند که این موضوع محقق شود و دانشجویان با گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در قالب کارورزی بتوانند مهارت‌های لازم را برای اشتغال بعد از فارغ التحصیلی کسب کنند.

بیمه حوادث دانشجویان در حین برگزاری دوره‌های کارورزی

وی با اشاره به در نظر گرفتن بودجه سالیانه و مستمر جهت توسعه و تقویت دوره‌های مهارت افزایی توسط سازمان برنامه و بودجه و عملکرد مناسب هر دانشگاه در این حوزه گفت: قرار شده مبلغ مورد نیاز توسط سازمان برنامه برای بیمه حوادث دانشجویان در حین بازدیدهای تخصصی از صنایع و همچنین در حین دوره‌های کارآموزی و کارورزی اختصاص یابد.

مشوق‌های خدمتی ستاد کل نیروهای مسلح برای برخی فارغ التحصیلان

سیف به اعطای مشوق‌های جدید ستاد کل نیروهای مسلح به فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و توضیح داد: خوشبختانه با همکاری و رایزنی که با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم، قرار است برای فارغ التحصیلانی که در دوره‌های مهارت افزایی تخصصی شرکت می‌کنند، مشوق‌های خدمتی در نظر گرفته شود.

این مقام مسول وزارت علوم امکان انتخاب محل شهر خدمت و یا یگان خدمت و یا شغلی که در زمان خدمت سربازی به فارغ التحصیلان سپرده می‌شود را از جمله این مشوق‌ها برشمرد و گفت: البته این مشوق‌ها همواره برای آن‌هایی که دوره‌های مهارتی را گذرانده اند، اجرایی می‌شود اما برای فارغ التحصیلان کمتر اجرا شده بود که امیدواریم در آینده نزدیک با کمک و مساعدت ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب نهایی برسد و فارغ التحصیلانی که مهارت‌های تخصصی دارند از این مشوق‌ها و مزیت‌ها برخوردار شوند.

وی بیان کرد: دوره‌هایی که فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌بینند و یا تخصص‌های آنها با مشمولانی که زیر دیپلم و یا دیپلم هستند، متفاوت است؛ برای همین ستاد کل یک طرحی را اخیراً تدوین کرد که امیدواریم نهایی و ابلاغ شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: