کد خبر: ۳۸۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
اژه ای در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب؛
رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی قوه قضائیه، همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
به گزارش ملیت به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و مسئولان عالی قوه قضائیه روز پنج شنبه، سیزدهم بهمن و همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

رئیس قوه قضائیه در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی دستگاه قضا با آرمان‌های امام راحل (ره) بیان کرد: امام بزرگوار نسبت به چند چیز تکیه داشتند؛ اول تعبد نسبت به احکام اسلامی بود، در عمل نشان دادند می‌توان دنیا و آخرت مردم، رفاه، امنیت، صلح، رفاقت و آزادی را برای همگان ایجاد کرد.

وی افزود: امام (ره) دنبال این بودند که صلح، آزادی، استقلال، کرامت، آرامش و تأمین دین و دنیای همه را با احکام نورانی اسلام تأمین کنند.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: امام (ره) به همه سفارش کردند که باید در این مسیر حرکت کنیم. برای تحقق این امر می‌فرمودند اگر می‌خواهید پیروز شوید وحدت کلمه و وحدت در جامعه داشته باشید. نسبت به وحدت بیش از بسیاری از موارد تکیه داشتند. برای مردم خالصانه و در جهت رضای خدا تلاش کردن؛ تکیه دوم ایشان بود. برای خودشان از این دنیا هیچ چیزی به غیر از خدمت نخواستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امام (ره) تاکید فراوان بر مردم و به خصوص طبقات کمتر بهره‌مند از مواهب دنیایی داشتند. امام (ره) بر وحدت کلمه و توجه به مردم بسیار تاکید داشتند. امروز هم شیاطین اینها را هدف گرفته‌اند؛ این همه تبلیغات فراوان برای این است که بگویند نظام جمهوری اسلامی ایران کارآمد نیست.

وی افزود: امروز قوه قضائیه باید پناه همه مظلومین باشد. ما باید بدون هیچ تبعیضی ملجا و ماوای هر کسی که تظلم خواهی می‌کند، باشیم. باید هر کسی به قوه‌قضاییه مراجعه کرد و تظلم خواهی کرد به آن رسیدگی کنیم؛ اینکه از کدام جناح و جریان است نباید برای ما تفاوت داشته باشد.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: قوه قضائیه باید تمام تلاش خود را برای کمک به دولتمردان در جهت ایجاد رفاه مردم، تولید، تأمین سرمایه گذاری و کمک به فعالین اقتصادی به کار بندد. اگر از لحاظ اقتصادی وابسته باشیم ممکن است از لحاظ سیاسی هم به ناچار کوتاه بیاییم. اگر احساس کردند که ما نمی‌توانیم عدالت اجتماعی را درست برقرار کنیم و دنبال منافع خودمان هستیم و نه برای مردم، دشمن از همین‌ها بهترین استفاده را می‌کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر امروز نتوانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کنیم، زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم می‌آوریم، گفت: در ماه‌های اخیر نیز که دشمن برای مردم و نظام دردسر آفرید، از همین زخم‌ها بهره برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: کارآمدی نظام در جهت رفاه دنیوی مردم باید در عمل ثابت شود و فقط سخن گفتن کافی نیست.

وی تصریح کرد: ما باید ثابت کنیم که نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته می‌تواند امنیت و رفاه و عزت مردم را تأمین کند و این امری است که حتماً می‌توانیم انجام دهیم و باید از همه مردم، صاحب‌نظران، خیرخواهان و دلسوزان کمک بگیریم تا بتوانیم در جهت پیشرفت کشور در همه ابعاد، به توفیق برسیم.

کد خبر 5698872
نام:
ایمیل:
* نظر: