کد خبر: ۳۸۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

اگر آشپزخانه تان را موکت کرده اید، معمولا با ریختن لکه های مختلف روی موکت آشپزخانه خود بیگانه نیستید. مواد غذایی مختلف از انواع غذاها گرفته تا میوه ها و خوراکی های مختلف، اغلب تمایل دارند تا روی موکت بریزند. خربزه نیز که یکی از انواع صیفی جات خوشمزه ای که در فصل تابستان به وفور یافت می شود، معمولا چه خودش چه دانه ها و آبش، دوست دارند تا روی موکت شما بریزند. پس، از ریختن خربزه روی موکت خود ناراحت نشوید و به دنبال راه چاره باشید.

ما در این مقاله می خواهیم راه حل پاک کردن لکه خربزه از روی موکت را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به آسانی موکت خود را همچون قبل از ریختن خربزه، تمیز کنید.

مرحله اول: باید به سرعت شروع به پاک کردن لکه کنید

در مرحله اول، یادآوری این نکته به شما اهمیت دارد که باید سریع باشید. سرعت عمل در پاک کردن هر نوع لکه ای از روی فرش و موکت، اهمیت زیادی دارد. پس از اینکه متوجه شدید خربزه یا آب آن روی موکت شما ریخته، بر خود مسلط باشید و مواد و وسایل لازم برای پاک کردن آن را فراهم کنید.

مرحله دوم: اضافه های خربزه را از روی موکت تمیز کنید

در این مرحله باید هرچقدر از آب یا تکه های ریز خربزه و حتی هسته ها که روی موکت ریخته را به کمک یک قاشق یا دستمال کاغذی بردارید. این کار را با دقت زیادی انجام دهید تا از پخش شدن بیشتر لکه جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که اگر این مرحله را با دقت انجام ندهید، ممکن است لکه بزرگ تر شود و پاک کردن را نیز برای شما سخت تر نماید. پس اگر در مرحله ای، فکر می کنید نمی توانید خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است به خود لطف کنید و از خدمات موکت شویی استفاده کنید.

مرحله سوم: ترکیب آب سرد و مایع ظرفشویی را امتحان کنید

2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی یا پودر ماشین لباسشویی را در یک فنجان آب سرد ترکیب کنید. ترکیب را به قدری هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و کف نسبتا رقیقی آماده شود. سپس یک دستمال تمیز و سفید بردارید و به محلول تهیه شده آغشته کنید. دستمال را ابتدا درون همان ظرف خوب بچلانید تا آب و ماده شوینده اضافی آن خارج شود و سپس بر روی لکه موکت استعمال کنید.

از قسمت های خارجی و لبه های لکه، تمیز کردن را آغاز کنید و تا مرکز لکه پیش بروید. با این روش لکه بزرگ تر نمی شود. همچنین توجه داشته باشید که اگر موکت شما از انواع پرزبلند است، به الیاف ان فشار زیادی وارد نکنید. وارد کردن فشار زیاد به موکت های پرزبلند می تواند باعث آسیب زدن و یا احیانا کنده شدن پرزها شود.

مرحله سوم را تا جایی که لکه خربزه کاملا از موکت پاک شود و حتی رنگ یا اثری از آن نیز بر جای نماند، ادامه دهید.

مرحله چهارم: موکت را با آب سرد بشویید

شستن موکت به معنای شلنگ انداختن و شستن با شیر آب نیست. اگرچه که اگر شیر آب در نزدیکی موکت باشد، می توانید این کار را انجام دهید تا از شر چسبندگی های ناشی از خربزه رها شوید اما اگر شیر آب در دسترس تان نیست، نیازی به سختی افتادن نیست.

یک کاسه را از آب سرد پر کنید. دستمال تمیز و سفید خود را به آب سرد آغشته کنید. آب اضافی آن را بگیرید. سپس دستمال را به محل لک شده موکت بزنید. دقت کنید که در این مرحله نیز نباید فشار اضافی به الیاف موکت وارد کنید. فشار دستان شما به موکت باید به گونه ای باشد که بتوانید با هر بار فشار، مقداری از آب و ماده شوینده و همچنین آب خربزه های اضافی باقی مانده را از موکت خارج کنید.

این مرحله را نیز تا پاک شدن کامل لکه از روی موکت، تکرار کنید.

مرحله پنجم: در انتها باید موکت را خشک کنید

خشک کردن موکت برای جلوگیری از کپک زدن و پوسیدگی موکت نیز قدم آخری است که باید طی کنید. در این مرحله می توانید از یک اسفنج آبگیر و یا هر نوع دستمال حوله ای که بتواند به خوبی آب جذب کند، استفاده کنید. یک دستمال یا پارچه جاذب را بردارید. تا جایی که می توانید با فشارهای ملایم، آب اضافی را از موکت خارج کنید. اگر دستمال شما از آب اشباع شد، بهتر است آن را کنار گذاشته و از دستمال دیگری استفاده کنید.

اگر دستمال جاذب دیگری ندارید، می توانید آب همین دستمال را به خوبی گرفته و سپس مجددا همین مرحله را ادامه دهید.

در آخر، بهتر است به مدت حداقل یک شب تا صبح روی محل تمیز شده موکت راه نروید تا کاملا خشک شود. می توانید از پنکه یا کولر نیز برای تسریع این فرآیند استفاده کنید.

اگر پس از خشک شدن کامل موکت نیز متوجه شدید لکه هنوز روی موکت خودنمایی می کند و یا اثر و ردی از آن بر روی موکت باقی مانده، تماس با قالیشویی توحید را فراموش نکنید.

خدمات موکت شویی نوین

موکت شویی یکی از خدمات نوین ارائه شده در مراکز قالیشویی های معتبر است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و به کمک دستگاه های حرفه ای انجام می شود. در روش شستشوی مکانیزه موکت در قالیشویی ها، از دستگاه های اتوماتیکی استفاده می شود که هم فرآیند شستشو را تسریع بخشیده اند و هم کیفیت شستشو را بالا برده اند.

 

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با بیشتر از 20 شعبه فعال در سراسر تهران و کرج و با بیش از 30 سال سابقه، امروزه در خدمت شماست تا نیازهای خدماتی شما را برطرف نماید. در حال حاضر شما می توانید به 2 روش مختلف، خدمات موکت شویی و قالیشویی و یا مبل شویی در محل ما را سفارش دهید. سفارش دهی اینترنتی قالیشویی و همچنین تماس تلفنی از جمله روش های متداول ارتباط با ما در مجموعه توحید است. تمامی خدمات ما ظرف حداکثر 3 روز با ارائه ضمانت معتبر به مشتریان ارائه می شود.

منبع

نام:
ایمیل:
* نظر: