کد خبر: ۳۸۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
با گذشت ۱۷ هفته از لیگ برتر، ۳۸ داور در بازی‌ها سوت زده‌اند و بیشترین قضاوت یک داور نیز در هفت دیدار بوده است.
به گزارش ملیت به نقل از ایسنا، تاکنون ۱۳۶ بازی در لیگ برتر فصل جاری برگزار شده که این بازی‌ها توسط ۳۸ داور مختلف سوت زده شده است؛ تعدادی که مورد انتقاد همه کارشناسان، پیشکسوتان و حتی سمت‌داران کمیته داوران است. این وضعیت به مرور از سال‌ها قبل شکل گرفته و با وجود کم شدن تعداد داوران لیگ برتری، باز هم این تعداد داور برای یک لیگ ۱۶ تیمی زیاد است.

با گذشت ۱۷ هفته، شش داور هستند که با قضاوت در ۷ بازی، بیشترین سوت را در میان داوران زده‌اند و به نوعی خوش‌شانس و البته بهتر از سایر همکاران خود بوده‌اند. موعود بنیادی‌فر، بیژن حیدری، وحید کاظمی، کوپال ناظمی، امیر عرب براقی و امیر سامان سلطانی شش داوری بودند که توانسته‌اند بیشترین قضاوت را در فصل جاری لیگ برتر داشته باشند.

در این بین بیژن حیدری و وحید کاظمی با ۳۴ کارت زرد و موعود بنیادی‌فر با ۲۹ کارت زرد، داورانی هستند که بیشتر از سایرین به بازیکنان اخطار داده‌اند. البته به طور میانیگن قضاوت‌هایی که حسن اکرمی، مهدی سیدعلی و علی بای انجام داده‌اند، کارت زرد بیشتری داشته است؛ علی بای با ۶ کارت زرد، مهدی سیدعلی با ۵.۶۶ کارت زرد و اکرمی با ۵.۶ کارت زرد در هر بازی رکورددار این موضوع هستند.

تاکنون فقط در ۷ بازی به صورت مستقیم به بازیکنان کارت قرمز نشان داده شده که در این بین، حمید حاج ملک با اخراج مستقیم ۲ بازیکن، رکورددار است. همچنین ۱۵ داور با نشان دادن کارت زرد دوم، بازیکنانی را در فصل جاری لیگ برتر از زمین اخراج کرده‌اند که در این بین تنها پیام حیدری ۲ بار این این کار را کرده است.

از ۳۸ داوری که در لیگ برتر سوت زده‌اند، ۲۱ داور پنالتی گرفته‌اند. در این بین بیژن حیدری، یاسر همرنگ و علی صفایی با گرفتن ۳ پنالتی رکورددار هستند؛ نکته جالب توجه این است که صفایی تنها در ۳ بازی قضاوت کرده و میانگین یک پنالتی در هر دیدار را به نام خود ثبت کرده است.

خلاصه‌ای از عملکرد داوران در ۱۷ هفته لیگ برتر فوتبال:

تعداد بازی‌ها: ۱۷ هفته، ۱۳۶ بازی

بیشترین قضاوت: موعود بنیادی‌فر، بیژن حیدری، وحید کاظمی، کوپال ناظمی، امیر عرب براقی و امیرسامان سلطانی با ۷ بازی

بیشترین کارت زرد: بیژن حیدری و وحید کاظمی با ۳۴ کارت زرد

بیشترین کارت قرمز مستقیم: حمید حاج ملک، ‌۲ بار

بیشترین کارت قرمز (اخطار دوم): پیام حیدری، ۲ بار

بیشترین پنالتی: بیژن حیدری، یاسر همرنگ و علی صفایی با ۳ پنالتی
نام:
ایمیل:
* نظر: