کد خبر: ۳۸۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد
وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۱۱۰۰ مرکز آموزشی، پرورشی و ورزشی با بیش از ۵۰۰۰ کلاس درس در روز پنجشنبه این هفته با حضور رئیس جمهور خبر داد .
به گزارش ملیت به نقل از ایسنا، یوسف نوری در آیین نواختن گلبانگ  انقلاب اسلامی که در مدرسه رفاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب، انقلاب فرهنگی و بستر اجرای فرهنگ و تربیت است گفت: خانواده عهده دار تعلیم و تربیت است. در آموزش و پرورش نیز زمینه رشد، شکوفایی و پرورش افراد فراهم می‌شود.

وی افزود: فرهنگ انقلاب بار تازه ای را به نسل ما عرضه می‌کند که عمدتا در عرصه تربیت است. حضرت امام حضور در مدرسه را به عنوان یکی از مهمترین مولفه ها انتخاب می‌کند تا این سیره را به نسل بعد منتقل کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به واسطه همان تربیت که حکمرانی نظام بر پایه آن قرار می گیرد امام پس از بازگشت به کشور در مدرسه رفاه مستقر می‌شود و افرادی ارکان حکومت را به دست می‌گیرند که تعلیم و تربیتی هستند گفت: فرهنگ انقلاب صادر شد و در این مرز باقی نماند.

نوری ادامه‌داد: با پیروزی انقلاب اسلامی در فناوری‌هایی که زمینه‌ای در آنها نداشتیم به رشد بسیار خوبی رسیدیم. در پنج المپیاد جهانی معروف در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان را داریم. در فناوری نانو همین‌گونه‌ایم. در استفاده صلح آمیز از انرژی های هسته ای و دیگر عرصه ها نیز در جایگاه خوبی قرار داریم و علیرغم تحریم های ظالمانه در زمینه های مختلف چون حوزه درمان رشد خوبی داریم که نمونه اش را در ساخت واکسن کرونا شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه همکاران و دانش آموزان ما در آموزش و پرورش و خیرین، تلاش و با حساسیت مسائل آموزش و پرورش را دنبال می‌کنند تا با سرعت بیشتری حرکت کنیم، اظهار کرد: شاگردان ما هم در این راه قدم برداشته اند و امیدواریم عرصه های جهانی را با حضور موثر شما آینده سازان فتح کنیم و در آینده نزدیک شاهد ایجاد تمدن نوین اسلامی در تمام جهان باشیم.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم نیز درباره جزئیات برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی توضیح داد و گفت: امسال دو مسیر انتخاب شده که یکی از آنها ثبت نام الکترونیک از طریق سامانه نورینو است. ۷۲۹ منطقه آموزشی داریم که در هرکدام یک حسینیه یا مسجد برای دختران و یک حسینیه یا مسجد برای پسران جهت برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی پیش بینی شده است.

وی افزود: برگزاری جشن های تکلیف همچنان ادامه دارد و مردم ورود خیلی خوبی داشتند و کار مردمی بوده است. برنامه های خوبی در مصلاها داشتیم که بازتاب خوبی داشته است.

نوری با بیان اینکه برای ایام دهه مبارک فجر برنامه های مختلفی تدارک دیده است گفت: از ۲۴ فیلم جشنواره فجر، دو فیلم مربوط به ماست که اکران می‌شوند و یکی از آنها پویانمایی است و برای اولین بار اتفاق افتاده و اقدام خوبی است. مسابقات مختلف دانش آموزی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۱۰۰ مرکز آموزشی، پرورشی و ورزشی با بیش از ۵۰۰۰ کلاس درس فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد: تغییر شاخص های آلودگی هوا و استانداردهای آن برای تعطیلی مدارس طی امروز و یا یکشنبه هفته آتی در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود.  
نام:
ایمیل:
* نظر: