کد خبر: ۳۸۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
رضوی از تشدید بازرسی‌ها از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت‌های هواپیمایی با هدف بررسی وضعیت بازار فروش بلیت هواپیما خبر داد.
به گزارش ملیت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میراکبر رضوی گفت: برابر دستور معاون دادستان و ریاست شعبه ۳۰ دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد، همچون سال‌های گذشته، بازدید و بازرسی مستمر و میدانی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت‌های هواپیمایی در سطح شهر تهران آغاز شد.

وی افزود: بازرسی‌ها توسط تیم مشترک بازرسی دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفت.

رضوی تصریح کرد: هدف از تشکیل تیم مشترک بازرسی دستگاه‌های نظارتی، بررسی وضعیت بازار فروش بلیت هواپیما، گرانفروشی احتمالی، وضعیت تقاضای بازار و رصد عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در رسیدگی به امور مسافران و تاخیرات پروازی و برخورد با سایت‌های فروش و یا دلالان مخل نظم در عرضه بلیت هواپیماست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در این راستا از دو شرکت خدمات مسافرتی مادر تخصصی تهیه و توزیع فروش بلیت هواپیما بازدید شد و ضمن استماع نظرات و دیدگاه‌های مدیران بازرگانی این شرکت ها، راهکار‌های کاربردی لازم برای ایجاد نظم در فروش بلیت هواپیما با نرخ مصوب و جلوگیری از اختلال در بازار با افزایش غیر قانونی تا صدور ابلاغیه ستاد تنظیم بازار به آنان اعلام شد.

وی با اشاره اینکه بازرسی‌ها به صورت سرزده و نوبه‌ای از دفاتر مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت، گفت: مسافران و هموطنان می‌توانند، نقطه نظرات و شکایات خود در خصوص گرانفروشی بلیت را از طریق مراجعه به سایت سازمان به آدرس caa.gov.ir در سامانه حقوق مسافر ثبت و پیگیری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: