کد خبر: ۳۸۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ ای جزئیات بسته تحریمی امروز علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری را منتشر کرد.
به گزارش ملیت به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا در اقدامی خصمانه و با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، امروز دوشنبه ۱۸ فرد و ۱۹ نهاد ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

تحریم‌های امروز بروکسل عبارتند از: سید حمید سجادی، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، حسن عسگری، حسین مدرس خیابانی، اسماعیل زارعی کوشا، محمداسماعیل کوثری، سید مصطفی آقامیرسلیم، محمد تقی نقدعلی، موسی غضنفرآبادی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، احمد خادم، محمد نظر عظیمی، عباس نیلفروشان، مسلم معین، محمد کرمی، علی اکبر جاویدان، عباس آذرپندار، راوین آکادمی، شرکت سامان گستر سحاب پرداز، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شرکت ایمن صنعت زمان فرا، نیروی ویژه پاد وحشت، شرکت رادیس وی را تجارت، سپاه شهدا آذربایجان غربی، سپاه نبی اکرم کرمانشاه، سپاه قدس گیلان، سپاه کربلا مازندران، سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، قرارگاه عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خوزستان، قرارگاه عملیاتی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمان، قرارگاه عملیاتی نجف اشرف سپاه، سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، سپاه بیت المقدس کردستان، سپاه سلمان سیستان و بلوچستان.

دولت سوئد که اکنون ریاست دوره‌ای شورای اروپا را بر عهده دارد ساعاتی پیش اعلام کرد که وزرای خارجه این اتحادیه بر سر اعمال تحریم‌ های جدید علیه ایران به توافق رسیده‌اند.

به گفته نماینده دولت اتریش در اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی خود، ۳۷ شخص و نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده‌اند.

همچنین جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش با اشاره به درخواست غیرمنطقی پارلمان اروپا از این اتحادیه برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به «تروریستی»، گفت: نمی‌توانیم بدون رأی دادگاهی در اتحادیه اروپا، چنین برچسبی به سپاه بزنیم.

بورل پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل افزود: بدون رأی یک دادگاه نمی‌توان چنین تصمیمی گرفت و اول باید یک دادگاه چنین تصمیمی بگیرد. نمی‌توانیم چون از یک نفر خوشمان نمی‌آید، او را تروریست بنامیم.

وی اضافه کرد که پیش از آنکه اتحادیه اروپا وارد عمل شود، دادگاهی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید یک حکم حقوقی بلامنازع و مسلم درباره این موضوع صادر کند.

پارلمان اروپا هفته گذشته پیشنهاد قرار دادن سپاه در فهرست موسوم به تروریستی را به رأی گذاشت.

این در حالیست که وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرده بود که «ما بارها گفته‌ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تأمین امنیت ملی ایران و امنیت منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد و اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت آفرین، به نوعی شلیک به پای خود اروپاست.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار