کد خبر: ۳۷۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
معمولا انتخاب دروازه‌بان ایران در جام‌های جهانی همراه با تصمیمات و اتفاقات غیر منتظره‌ای بوده است.
به گزارش ملیت به نقل از  روزنامه دنیای اقتصاد،  «شاید یکی از جالب‌ترین اتفاقات در مورد بازی ایران و ولز، به حضور مجدد حسین حسینی درون دروازه تیم ملی مربوط می‌شد. علیرضا بیرانوند، گلر فیکس ایران، در این دوره از بازی‌ها بود که در همان دقایق نخستین بازی با انگلستان دچار مصدومیت شد و جای خود را به حسین حسینی داد. بیرانوند شرایط بازی را نداشت و فیفا هم حضور او در مسابقه با ولز را ممنوع کرده بود، بنابراین کارلوس کی‌روش باید یک گلر دیگر را انتخاب می‌کرد. با توجه به اینکه حسینی در بازی با انگلیس شش گل دریافت کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد مربی پرتغالی بار دیگر به او اعتماد کند. از همین رو در روزهای پیش از بازی با ولز اسم امیرعابدزاده پرتکرار شده بود و برخی می‌گفتند او فیکس خواهد شد. هرچند نهایتا این اتفاق رخ نداد. کی‌روش به حسینی اعتماد کرد و این سنگربان هم با جبران عملکرد قبلی، موفق به ثبت کلین‌شیت شد. حسینی در این بازی یکی، دو واکنش خوب هم داشت که به تثبیت نتیجه و پیروزی ایران کمک کرد.

به‌ طور کلی اما معمولا انتخاب دروازه‌بان ایران در جام‌های جهانی همراه با تصمیمات و اتفاقات غیرمنتظره‌ای بوده است. در دو جام‌جهانی ۱۹۷۸ و ۲۰۱۸ روشن بود که مرحوم ناصر حجازی و علیرضا بیرانوند گلرهای اصلی تیم ملی خواهند بود و همین اتفاق هم رخ داد. در جام ۹۸ اما احمدرضا عابدزاده به بازی اول برابر یوگسلاوی نرسید و نیما نکیسا از دروازه ایران محافظت کرد. بسیاری بر این باورند که اگر عابدزاده به بازی اول رسیده بود، شاید آن گل را از سینیشا میهایلوویچ نمی‌خورد و تیم ملی به مرحله بعد صعود می‌کرد. البته خود نکیسا که هرگز اختلافاتش با عابدزاده را پنهان نکرده، نظر دیگری دارد. او پیرامون گلی که روی ضربه ایستگاهی از یوگسلاوی خورد می‌گوید: «جاگیری من درست بود اما دیوار دفاعی باز شد و من توپ را ندیدم. آمدم این سمت که توپ وارد دروازه شد. بزرگ‌ترین گلرهای دنیا گل‌هایی را دریافت کردند که قابل‌ مقایسه با این گل نمی‌تواند باشد. بضاعت من همین بوده است هر کسی در دوران فوتبال خودش یک سری روزهای خوشی دارد و روزهای تاریکی هم دارد. مثلا عابدزاده در دریافت گل ایران در مقابل آمریکا صد درصد مقصر بود اما به‌ این‌ علت که ما دو گل به آمریکا زده بودیم آن گل خورده به چشم نیامد. در کل می‌خواهم بگویم شرایط هم خیلی موثر است.»

در جام‌ جهانی ۲۰۱۴ و بعد از اختلاف کارلوس کی‌روش و مهدی رحمتی، انتخاب گلر ایران به یک علامت سوال تبدیل شد. خیلی‌ها فکر می‌کردند چون با درخشش رحمان احمدی به جام‌ جهانی رسیدیم، در برزیل هم او گلر اصلی تیم ملی خواهد بود. با این حال کارلوس کی‌روش در انتخابی غیرمنتظره علیرضا حقیقی را درون دروازه قرار داد. حقیقی نخستین کلین‌شیت تاریخ ایران در جام‌ جهانی را برابر نیجریه رقم زد و مقابل آرژانتین هم خوب بود اما در بازی با بوسنی سه گل دریافت کرد. حالا هم بعد از مصدومیت بیرانوند، حسینی در بازی با ولز فیکس شد و عملکرد خوبی داشت. بنابراین احتمال قابل توجهی وجود دارد که در دیدار آخر مرحله گروهی با آمریکا هم همین سنگربان از دروازه ایران حفاظت کند.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربیننده ترین