کد خبر: ۳۶۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴


امروزه استفاده از چاپ هولوگرام و برچسب های امنیتی هولوگرام بسیار رواج پیدا کرده است زیرا مزایای هولوگرام بسیار زیاد می باشد. با این وجود اگر شما هم قصد استفاده از این نوع برچسب ها را دارید بهتر است ابتدا با این مزایا آشنا شده و در مورد این نوع چاپ اطلاعات بیشتری کسب نمایید تا پس از آن به راحتی اقدام به سفارش آن کنید.

چاپ هولوگرام

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد هولوگرام توضیح دهیم باید بگوییم واژه هولوگرام به معنای بعد نگار و یا تمام نگار بوده و با این حال می توان گفت هولوگرام همان برچسب های امنیتی است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این نشانه ی تصویری با استفاده از تکنولوژی لیزر به صورت برچسب تولید شده و جلوه های بصری منحصر به فردی دارد. جالب است بدانید تکنولوژی پیچیده ای که در این برچسب های هولوگرامی وجود دارند موجب شده است تا هنگامی که این برچسب ها در زیر نور قرار بگیرد تصاویر رنگی دیده شده و با تغییر زاویه ی دید طیف رنگ های مختلف مشاهده می شود و در این بین از جمله جالب ترین خصوصیات هولوگرام نمایش تصاویر سه بعدی آن بوده که غیر قابل کپی برداری می باشد و همچنین با روش های دیگر نیز قابل تولید نیستند و با توجه به مزایای هولوگرام استفاده از آن روز به روز رونق پیدا کرده است.

 

 

انواع هولوگرام

با وجود اینکه مزایای هولوگرام بسیار متعدد است مشاهده می شود روز به روز استفاده از آن گسترش پیدا می‌کند اما در این بین لازم است قبل از استفاده از این نوع چاپ انواع آن را بشناسید زیرا دسته بندی های متفاوتی داشته و از لایه‌های مختلفی تشکیل می شود. هولوگرام استری نوعی چاپ بوده که دارای حرکت است و نحوه تشکیل آن به صورتی بوده که از تصاویر متحرک در فریم های مختلف به صورت جداگانه و بر روی سطوحی که به نور حساس هستند استفاده می شود. هولوگرام پالاسی نیز نوع دیگر این طراحی است که برای عکاسی چهره بسیار استفاده می شود. هولوگرام های شناسایی که بر روی بیشتر کارت‌های شناسایی استفاده می‌شود شفاف بوده و جنبه امنیتی و محافظتی دارد. هولوگرام های برچسبی نیز برای مواردی که نیاز به امنیت بسیار بالا داشته باشند استفاده می شوند و با این حال باید بدانید که نوشته ها بسیاری روی این نوع برچسب بوده که فقط با دستگاه های لیزر قابل خواندن هستند. هولوگرام دارای متن پنهان نیز به گونه ای بوده که در آن متن ها در قسمت های به صورت شفاف بر روی شیشه مشکی قرار گرفته و بعضی از این متن فقط در زیر نور لیزر قابل خواندن هستند و این امر به امنیت آن کمک شایانی می کند. هولوگرام دو بعدی و سه بعدی نیز عمق بسیاری دارد زیرا دارای دو لایه بوده است و مزایای هولوگرام امنیتی را دارد.

مهمترین مزایای هولوگرام

با وجود استفاده روز افزون از هولوگرام شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که مهمترین مزایای هولوگرام چه می باشد که موجب می شود افراد به سوی استفاده از آن گرایش پیدا کنند. امروزه بیشتر مصرف کنندگان به سوی محصولاتی جذب می شوند که مجهز به برچسب امنیتی هولوگرام هستند زیرا این برچسب اعتبار اجتماعی بوده و تولید کنندگان کالاهای زیادی به استفاده از آن نشان می‌دهد با این حال می توان گفت استفاده از این برچسب بر روی اجناس باعث کاهش هزینه‌های طولانی مدت می شود و از طرفی پیگیری اجناس شخصی را نیز ساده تر می سازد. همچنین دقت داشته باشید که امروزه با وجود اینکه برندهای متفاوت و جعل و تقلب در برند ها بسیار دیده می شود طبیعتا شناسایی کالای اصیل کار سختی است اما برای حل این مشکل می‌توان گفت استفاده از برچسب های امنیتی هولوگرام بسیار شیوع پیدا کرده است زیرا کالاهایی که دارای برچسب هولوگرام هستند به راحتی از کالاهای تقلبی شناسایی می‌شود. هولوگرام ابزار های نوری غیر قابل کپی بوده که با استفاده از تکنولوژی لیزر ساخته می شود با این حال می‌توان گفت این برچسب ها علاوه بر زیبایی بصری چشمگیری که برای مشتریان دارد امنیت بالایی داشته و در آن امکان هیچ گونه کپی برداری و یا اسکن وجود ندارد. از طرفی دقت داشته باشید با استفاده از شناسایی بصری که در هنگام استفاده از برچسب های امنیتی الگو به وجود می‌آید امکان دزدیده شدن اجناس کاهش چشمگیری پیدا می کند.

 

 

از دیگر مزایای هولوگرام می‌توان به خاطر سپردن سال خرید جنس با استفاده از بارکد های قابل اسکن، پیگیری و بررسی اجناس قابل حمل، ایجاد اعتماد در مشتری و غیره اشاره نمود. همچنین شایان ذکر است که هولوگرام با کد های رنگی نیز به گونه ای بوده که شناسایی بصری اجناس را ساده تر می کند با این حال در سازمان های بزرگ این کدهای رنگی به همراه بارکد ارائه می گردد تا مالکیت سازمان یا سال خرید آن به راحتی مشخص گردد.  این برچسب ها برای بعضی از برنامه‌های انطباق بیمه و دولت و همچنین برای مدارک تحصیلی در وزارت دفاع و فروشندگان تامین کننده تجهیزات نظامی مورد نیاز می باشد.

مزایای هولوگرام کارت شناسایی و هولوگرام شفاف

یکی از انواع هولوگرام، هولوگرام کارت شناسایی می باشد که امکان تولید آن بنا به سفارش و نیاز مشتری وجود دارد. با این حال لازم است بدانید جنس کارت های شناسایی معمولاً با هولوگرام شفاف بوده که بر روی کارت های پی وی سی انجام می گیرد و این امر موجب می شود که تمام اطلاعات کارت کاملا خوانا بوده و ویژگی امنیتی آن بسیار بالا برود. همچنین دقت داشته باشید هولوگرام کارت شناسایی به گونه ای بوده که اطلاعات چاپ شده روی کارت محافظت شده و امکان هیچ گونه خدشه و دست کاری بر روی کارت وجود ندارد. نوع دیگر هولوگرام، هولوگرام های شفاف بوده که جالب است بدانید در این هولوگرام‌ها از فیلم‌های مختلف رنگی با توجه به سلیقه ی مشتری و کاربرد آن انجام می گیرد.

لازم است بدانید تمام اطلاعات و تصاویر زیر هولوگرام های شفاف قابل دیدن هستند و نور یکپارچه را به نمایش می گذارند. دقت داشته باشید این افکت ها برای خواندن اطلاعات سطح زیرین هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نکرده و از طرفی باید دقت کنید که هولوگرام های شفاف تمام ویژگی‌های امنیتی سایر هولوگرام را نیز در بر دارد که با این حال طبیعتاً استفاده از آن جذابیت زیادی خواهد داشت.

 

 

مزایای هولوگرام امنیتی

به طور کلی همانطور که در مورد مزایای هولوگرام گفته شد می‌توان گفت امنیت کالا، اوراق بهادر، اسناد، کارت های شناسایی و غیره یکی از مهمترین مزایای هولوگرام در انواع مختلف می باشد. حال لازم است بدانید کپی هولوگرام های امنیتی بسیار دشوار و هزینه‌بر بوده با این حال کمتر کسی به فکر آن می‌افتد. با این حال هولوگرام امنیتی در بسیاری از اسکناس ها، کارت های اعتباری و محصولات با کیفیت بالا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با توجه به مزایای هولوگرام امنیتی، برندهای فوق العاده معتبر نیز برای جلب رضایت مشتریان از این نوع هولوگرام استفاده می کنند تا به راحتی محصولات اصیل خود را از محصولات تقلبی مجزا نمایند و کار را برای مشتریان راحت می کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربیننده ترین