کد خبر: ۲۷۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران مطرح کرد؛
مدیر کل فرهنگی، معاونت اجتماعی شهرداری تهران گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال سه میلیون گردشگر میزبان ویژه برنامه‌های نوروزگاه شهرداری تهران باشند.
به گزارش ملیت، ابوالفضل رفیع، افزود: با توجه به استقبال قابل توجه گردشگران از ویژه برنامه‌های نوروزگاه، امسال گستردگی و تنوع فعالیت‌های فرهنگی نوروزگاه‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

وی با اشاره به این گستردگی در مناطق ۲۲ گانه تهران و تفاوت نوروزگاه‌های امسال نسبت به سال گذشته، گفت: امسال قرار بر این شده است که در ۴۰ نقطه تهران، نوروزگاه برگزار شود که می‌توان گفت نسبت به سال گذشته میزان آن حدود سه برابر شده است.

مدیر کل فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران درباره این مناطق که امسال میزبان گردشگران خواهند بود، اضافه کرد: از میان ۴۰ نقطه‌ای که برای نوروزگاه در نظر گرفته ایم، ۵ نقطه به صورت فرامنطقه‌ای میزبان گردشگر خواهند بود.

وی افزود: این نقاط شامل، برج میلاد، اراضی عباس آبادی، دریاچه خلیج فارس، حرم حضرت امام خمینی (ره) و بلوار کشاورز است که پیش بینی می‌کنیم با برنامه‌هایی که تعریف کرده‌ایم، استقبال بسیار باشکوهی از این نقاط صورت گیرد.

رفیع در خصوص سایر مناطق نیز توضیح داد: همچنین بوستان ملت، میدان بازار دوم نازی آباد، بوستان مینیاتور، بوستان پلیس، موزه هفت چنار، میدان آزادی، میدان کمال الملک، میدان مدرس و میدان ساعی، پارک سمیه، فلکه دوم نیرو هوایی، خیابان باب همایون، سی تیر و بوستان هرندی نیز با برنامه‌های شاد و فرهنگی، پذیرای گردشگران نوروزی خواهند بود.
مدیر کل فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران همچنین با اشاره به این مطلب که یکی از ویژه برنامه‌های نوروزگاه مربوط به مسیر خیابان ولیعصر (عج) خواهد بود نیز گفت: خیابان ولیعصر به عنوان طولانی‌ترین خیابان تهران، جاذبه‌های کم نظیری دارد که تلاش کردیم با درنظر گرفتن این ظرفیت‌ها، امسال در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا پارک وی هم نوروزگاه‌هایی برگزار کنیم.

وی با اشاره به آمار سال گذشته و پیش بینی میزان استقبال گردشگران در امسال، گفت: سال گذشته حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر تنها از برج میلاد بازدید داشتند و امسال تخمین زده می‌شود که ۳ میلیون گردشگر از ویژه برنامه‌های برج میلاد و سایر نوروزگاه‌ها بازدید کنند.

سیاحت در طهران قدیم با ماشین دودی و اتوبوس‌های دو طبقه

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری «نوروزگاه» در دو نقطه قلب پایتخت خبر داد و افزود: از ۲ تا ۱۶ فروردین، هر روز ۱۴ تور گردشگری در قالب دوچرخه سواری، پیاده روی، ماشین دودی و اتوبوس دو طبقه برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان با حضور راهنماهای گردشگری با قلب طهران آشنا شوند.

علی محمد سعادتی در خصوص ویژه برنامه‌های شهرداری منطقه ۱۲ گفت: قلب طهران با امکان معرفی «طهران قدیم» و تاریخ ۲۰۰ ساله این شهر با عنوان پایتخت ایران، هر سال مرکزیت گردشگری تاریخی را به خود اختصاص می‌دهد. همین امر باعث شده که مجموعه برنامه‌های گردشگری در منطقه ۱۲ با وسواس و اهمیت بیشتری در راستای بازشناسی تاریخ و ظرفیت منطقه برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی افزود: برنامه‌های نوروزی شهرداری منطقه ۱۲ با برگزاری موسیقی زنده، برنامه‌های کودکانه، تورهای گردشگری، جشنواره عکاسی و… از نخستین روز فروردین تا پایان تعطیلات نوروز برپاست.
شهردار منطقه ۱۲ با تاکید بر اینکه در دو نقطه مهم مرکز تهران، برنامه‌هایی تحت عنوان نوروزگاه برگزار می‌شود، افزود: نوروزگاه‌ها با برگزاری مراسم شاهنامه‌خوانی، حافظ خوانی و دف نوازی، رسوم فرهنگی کهن ایران برپایه نوروز و برنامه‌های شاد، اجرا می‌شود؛ برگزاری نمایش‌های آئینی و اجرای موسیقی نواحی، فرصت مغتنمی برای گردشگران ایجاد می‌کند تا در قلب طهران با آئین و فرهنگ سایر اقوام ایرانی آشنا شوند.

سعادتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه ما برای آشنا کردن گردشگران با ۲۰۰ سال پایتختی تهران، تورهای گردشگری است که از ۲ تا ۱۶ فروردین، هر روز در سطح منطقه و با همراهی راهنماهای متخصص برگزار می‌شود؛ ۶ تور گردشگری همراه با دوچرخه، ۴ تور گردشگری به صورت پیاده‌روی، ۲ دور گردشگری با ماشین دودی و ۲ دور گردشگری با اتوبوس دو طبقه، گردشگران را در ۱۴ مسیر مختلف به دل قلب طهران می‌برند.

وی تاکید کرد: علاقمندان به شرکت در این تورها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت joy۳۶۰.ir مراجعه کنند یا با شماره ۱۸۷۲ تماس بگیرند.

شهردار منطقه ۱۲ برگزاری موسیقی زنده در نقاط مختلف این منطقه را در راستای انتقال نشاط و شادی بهاری به گردشگران و شهروندان تهرانی از دیگر برنامه‌های منطقه دانست و عنوان کرد: طبق برنامه، پنجم فروردین موسیقی زنده گروه سون در ورزشگاه نابینایان شهید هرندی، ششم فروردین موسیقی زنده حامد همایون در ورزشگاه نابینایان شهید هرندی، نهم فروردین موسیقی زنده گروه رستاک در میدان مشق، دهم فروردین موسیقی زنده محمد معتمدی به همراه ارکستر سمفونیک تهران در میدان مشق و چهادرهم فروردین موسیقی زنده گروه سازینه در محله عودلاجان برگزار می‌شود.

سعادتی با اشاره به طراحی و اجرای برنامه‌های ویژه کودکان نیز گفت: در میان برنامه‌های نوروزی، نگاه ویژه‌ای به کودکان داشتیم و برنامه‌های مفرحی برای آن‌ها ترتیب دادیم. در همین راستا محله هرندی با ایستگاه‌های بازی، تفریحی، استیج‌های نمایشی و حضور گروه زنبورک میزبان کودکان خواهد بود.

وی در خصوص ایستگاه‌های گردشگری نیز گفت: پنج ایستگاه گردشگری در منطقه ۱۲ از ۲۸ اسفند در میدان امام خمینی (ره)، خیابان سی تیر، چهار راه گلوبندک، چهارراه سرچشمه و میدان بهارستان برپا شده تا راهنمای گردشگران برای بازدید از اماکن تاریخی- فرهنگی، موزه‌ها و خیابان‌های مهم باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: