کد خبر: ۲۷۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: خرید کردن از سایت‌های درج آگهی می‌تواند زمینه خالی شدن حساب بانکی هموطنان را فراهم آورد.
به گزارش ملیت به نقل از مهر، سرهنگ مهدی شکیب در تشریح این خبر اظهار کرد: از آنجایی که در آستانه عید نوروز هستیم، بنابراین بازار خرید و فروش کالا در فضای مجازی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و حتی شاهد کوچ برخی از بازارهای سنتی به فضای مجازی هستیم.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های یک کسب و کار موفق، انجام تبلیغات مناسب است که با توجه به ویژگی‌های فضای مجازی این موضوع نسبت به گذشته راحت تر، کم هزینه تر و گسترده‌تر شده و در این زمینه سایت‌های مختلفی جهت درج آگهی نیز طراحی شده‌اند.

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، ادامه داد: بسیاری از هموطنان که قصد تعویض خودرو، وسایل منزل و… را دارند با انجام تبلیغات مختلف در سایت‌های درج آگهی به دنبال جذب مشتری بوده تا بتوانند اجناس خود را با قیمتی مناسب به فروش رسانده و یا کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان و همچنین رونق بازار و خرید و فروش‌های مجازی به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند.

سرهنگ شکیب در توصیه به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا کننده را نخورده و قبل از هرگونه اقدامی نسبت به سوءاستفاده‌های احتمالی توجه داشته باشند.

وی دریافت بیعانه و عدم تحویل کالا را یکی از مهمترین کلاهبرداری‌های رایج در بسترسایت‌های درج آگهی عنوان کرد و گفت: هموطنان عزیز به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا هیچ گونه وجهی به حساب فروشندگان واریز نکنند.

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به تعداد بالای پرونده‌های تشکیل شده با این موضوع گفت: حجم بالای پرونده‌های موجود نشان می‌دهد مجرمان سایبری با بهره بردن از جملات جذاب و ترفندهای خاص و گاهی اوقات عدم نظارت صحیح از سوی گردانندگان این سایت‌ها توانسته‌اند، اعتماد قربانیان راجلب و از آنها کلاهبرداری کنند لذا بسیار مهم است که هموطنان عزیز نسبت به این گونه تبلیغات کمی حساس‌تر بوده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را با پلیس در میانگذاشته تا از سوءاستفاده‌های دیگر جلوگیری به عمل آید.

این مقام انتظامی با توجه به ایام حساس پیش رو و در توصیه به مدیران سایت‌های درجآگهی خاطر نشان کرد: اتخاذ تمهیدات لازم توسط مدیران این سایت‌ها علاوه بر کمتر شدن جرایم رایج در این بستر هم خریدهای نوروزی را به کام هموطنان شیرین خواهد کرد و هم مسئولیت قانونی خود را در قبال امنیت سایبری هموطنان عزیز انجام داده‌اند.

سرهنگ شکیب در انتها سایت پلیس فتا را مرجعی کامل و مهم برای کسب اطلاعات سایبری عنوان کرد و گفت: هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت cyberpolice.ir از آخرین اخبار و حوادث سایبری و روز دنیا مطلع شده و در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره به لینک مرکز فوریت‌های سایبری مراجعه و درخواست خود را با همکاران ما در پلیس فتا در میان بگذارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: