کد خبر: ۲۶۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه پوشاک اسلامی در ترکیه گفت: هیچ محدودیتی در طراحی لباس در ایران وجود ندارد.
به گزارش ملیت به نقل از ایرنا، حمید قبادی در نمایشگاه «پوشاک اسلامی» در استانبول باتاکید براینکه «هیج محدودیتی در زمینه طراحی لباس در ایران وجود ندارد گفت: هرچند طبق قانون معتقدیم که از زن نباید استفاده ابزاری شود».

وی بابیان اینکه طراحی می تواند در تمامی زمینه ها صورت گیرد، افزود: برگزاری نمایشگاه های متعدد مد لباس، زیورآلات، کیف و کفش نشان می دهد هیچ محدودیتی در ایران وجود ندارد.

به گفته وی برخی شاید تصور کنند محدودیت رنگی در ایران وجود داشته باشد اما همانطور که در نمایشگاه پوشاک استانبول هم قابل رویت است، تنوع رنگ در لباسهای مردم مناطق جنوبی، کردنشین، سیستان و بلوچستان و نقاط دیگر ایران زیاد است.

مسئول مد و لباس ایران به مشکلات روابط بانکی اشاره و اضافه کرد: «انتقال پول و روابط بانکی یک سری مشکلاتی را ایجاد کرده است، که قطعا با تلاش تولیدکننده‌ها این را حل خواهیم کرد.

وی افزود: تولید کنندگان ایرانی در مقابل این نوع مشکلات و همچنین ممانعت از ورود غیرقانونی پوشاک به کشور همکاری می‌کنند و مایلیم که با تمامی کشورها رابطه عمیق در چارچوب قانون و بازرگانی صحیح داشته باشیم».

قبادی به حجم مصرف پوشاک و توانمندی های ایران در زمینه تولید اشاره کرد و گفت: حجم مصرف پوشاک در ایران بسیار بالا و بیش از 10 میلیارد دلار در سال برآورد می شود.

وی افزود: آخرین آمار نشان می دهد که بیش از 75 درصد از پوشاک ایران را خودمان تامین می کنیم البته بخشی از پارچه و مواد اولیه از خارج کشور وارد می شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ایران اضافه کرد: در نتیجه فعالیت ها و تلاش های طراحان و تولید‌کنندگان ایرانی بیش از 95 درصد از لباس زنان کشور برای بیرون و اجتماع در داخل طراحی و تولید می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: